مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

۱۵۰ کارگر شرکت نخ البرز قزوین خانه‌نشین شدند

رئیس کانون شورای اسلامی کار استان قزوین گفت: شرکت نخ البرز به دلیل اوضاع نابسامان اقتصادی و نداشتن توان رقابت با نخ‌های ارزان قیمت خارجی ۱۵۰ کارگر خود را خانه نشین کرد.
به گزارش گیل تکس به نقل از تابناک، محمد امانی درباره مشکلات واحدهای نساجی استان قزوین اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در حوزه صنایع نساجی، قاچاق بی رویه نخ از ترکیه و چین است که سبب ورشکستگی این صنعت در استان قزوین شده است.  وی افزود: این در حالی است که شرکت‌های نساجی از جمله شرکت نخ البرز تجهیزات بسیار مناسبی دارد و دستگاه‌های آنها نیز به‌روز است ولی واردات بی‌رویه و قاچاق نخ ارزان قیمت چینی توان رقابت را از این واحدهای تولیدی گرفته است.

رئیس کانون شورای اسلامی کار استان قزوین با اشاره به قیمت‌ سنگین حامل‌های انرژی تصریح کرد: یکی دیگر از این مشکلات گران بودن حامل‌های انرژی است که مقرون به صرفه نیست.

امانی خاطرنشان کرد: همچنین تحریم‌ها یکی دیگر از عوامل بحرانی شدن صنایع نساجی است چراکه خرید مواد اولیه به قیمت ارزان ممکن نبوده و با چند واسطه این مواد اولیه به خط تولید می‌رسد.

وی عنوان کرد: در همین راستا یکی از شرکت‌های نساجی مجبور به تعدیل ۱۵۰ نیروی انسانی خود شده و این کارگران خانه‌نشین شدند، این در حالی است که اگر این روند ادامه پیدا کند ۴۰ نفر دیگر هم تعدیل می‌شوند.

رئیس کانون شورای اسلامی کار استان قزوین گفت: مسئولان ارشد استان در این زمینه باید چاره‌اندیشی کرده و جلوی واردات بی رویه و قاچاق محصولات نساجی را بگیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد