مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

قلب‎های مضطربی که پارچه می‎بافند..

 قلب‎هایی که مدتی است با اضطراب و نگرانی پارچه می‎بافند و نمی‎دانند بعد از چند سال زحمت کشیدن در پای دستگاه‎های ریسندگی، بافندگی و رنگرزی عاقبت‎شان به کجا خواهد رسید.
تار و پودی که این روزها با نگرانی و دلهره بافته می‎شود و چند وقتی است که سایه سنگین بیکاری بر سر آنها سایه افکنده است نگران اخراج شدن هستند.   

وحشت بیکاری خواب راحت را پس از چند ساعت کار سخت از چشمان کارگران نساجی بروجرد گرفته است و واژه عدم تمدید قرارداد بر جسم خسته‎شان سنگینی می‎کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، مدتی است که شنیده‎هایی مبنی بر اخراج کارگران نساجی بر دل کارگران این کارخانه سایه انداخته است.

با شنیدن مشکلات سامان کاشی و اخراج چندتن از کارگران باسابقه کاشی جم بروجرد و تعطیلی زاگرس خودرو حالا انگار نوبت به نساجی بروجرد رسیده است.

نساجی بروجرد در اواخر سال 87 تعداد زیادی از کارگران خود را اخراج کرد و با حداقل نیرو ادامه تولیدات خود را انجام داد و سپس به‌تدریج از نیروهای اخراجی دعوت به‎کار کرد و حالا بیش از 1000 کارگر در این واحد در قسمت‎های مختلف مشغول به‎کار هستند.

پس از گذشت 7 سال از این جریان دوباره خبر از تعطیلی و نیمه تعطیلی و اخراج کارگران در نساجی به گوش می‎رسد.

شنیده شده که قسمت ریسندگی این کارخانه هم‌اکنون تعطیل و در این بخش فعالیتی نمی‌شود و کارگران این قسمت بیکار شده‎اند اما هنوز کلمه اخراج، تعدیل نیرو، تعطیلی و یا کلماتی از این قبیل شنیده نشده تا تکلیف کارگران معلوم شود.

معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد در این‎باره گفت: طرح توسعه در نساجی بروجرد اجرا می‌شود و برای اجرای این طرح حدود چهار ماه زمان نیاز است اما کارگری اخراج نخواهد شد.

«مسلم پورقاسمیان» افزود: جلسات متعددی طی چند روز اخیر در خصوص مشکلات کارخانجات نساجی برگزار شده است که این کارخانه نوسازی و به تکنولوژی روز تجهیز شود.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح توسعه این کارخانه نه تنها کارگری اخراج نمی‌شود بلکه معادل همین نیرو نیز جذب خواهد شد.

فرماندار ویژه بروجرد تصریح کرد: برای اجرای طرح توسعه در نساجی بروجرد حدود چهار ماه زمان نیاز است که قرار بود این طرح از هم‎اکنون آغاز و تا اردیبهشت‎ماه به اتمام برسد اما طبق برنامه‎ریزی صورت گرفته بنا شده که این طرح در زمستان انجام نشود و به اردیبهشت‎ماه و در فصل بهار و تابستان سال آینده موکول شود.

پورقاسمیان افزود: در این راستا استاندار لرستان نیز همه تلاش خود را انجام داده تا تسهیلات مورد نیاز برای اجرای این طرح را دریافت کند.

به گزارش ایسنا، با توجه به این‌که کارگران این کارخانه قراردادهای آن‌ها فصلی است تاکنون قرارداد سه‎ماه چهارم سال با آن‌ها بسته نشده است و کارگران پریشان‎خاطر هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد