مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

بسته حمایتی دولت درشرایط پساتحریم، صنایع نساجی خمین را متحول می کند

 فرماندار خمین گفت: بسته حمایتی و تمهیدات کارشناسی دولت تدبیر و امید در شرایط پسا تحریم حاوی نکات ارزنده ای است که در صورت اجرایی شدن این راهبردها چالش های گریبانگیر واحدهای تولیدی به ویژه صنایع نساجی رنگ می بازد.  سید مهدی ساداتی روز شنبه در بازدید اعضای شورای تامین شهرستان خمین از شرکت نساجی نخ خمین افزود: سوء مدیریت در سال های گذشته و شرایط رکود تورمی حاکم بر جامعه موجب شده که صنایع نساجی و نخ خمین هم اینک با 20درصد ظرفیت اسمی فعالیت کند و زیان دهی این مجتمع صنعتی مهم را رقم زده است.
وی گفت: شرکت صنایع نساجی نخ به علت استقرار در زادگاه امام(ره) و تک واحد بودن آن در این شهرستان از ویژگی خاصی برخوردار است و واگذاری این بسته حمایتی دولت ضمن به روز کردن تکنولوژی دستگاه های تولیدی، زمینه ساز افزایش ایجاد اشتغال برای متقاضیان جویای کار نیز هست.
ساداتی بیان کرد: رکود بازار فروش، کمبود نقدینگی،فرسودگی تجهیزات و فناوری و واردات کالای خارجی را مهمترین مشکلات صنایع نساجی و نخ خمین عنوان کرد.
وی گفت: این واحد توان تولید روزانه 15 تن و اشتغالزایی برای بیش از 930 نفر را دارد که به دلیل شرایط رکود و نبود بازار فروش با یک پنجم ظرفیت تولید کار می کند.
فرماندار خمین ادامه داد: این پروژه شامل ریسندگی، جوراب بافی و رنگرزی بوده است که در حال حاضر تنها واحدهای ریسندگی و رنگرزی فعال است.
ساداتی بیان کرد: استفاده این واحد نساجی از بسته حمایتی و بهره برداری از پروژه های بزرگ اقتصادی همچون پتروشیمی و سایپا می تواند تحولات بزرگی در حوزه اشتغال و اقتصاد شهرستان خمین ایجاد کند.
فرماندار خمین توضیح داد: صنایع نساجی نخ خمین علاوه بر ماشین آلات ریسندگی به علت نیاز به خدمات جنبی دارای بویلر، تهویه و هواساز دارد تا بتواند شرایط مناسب را برای استحصال نخ ایده آل و با کیفیت بوجود آورد.
شرکت صنایع نخ خمین توسط بخش خصوصی با کمک تسهیلات از بانک صنعت و معدن بخش دولتی فعالیت خود را از سال 1353 شروع کرده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد