مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

قاچاق مانع اصلی توسعه صنعت پوشاک و نساجی است

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی ها نشان می دهد تا زمانی که پدیده ای به نام قاچاق وجود دارد، توسعه صنعت پوشاک و نساجی با مانع اصلی رو به رو خواهد شد. 75 درصد تولیدات این بخش به واحدهای کوچک مربوط می شود.  به گزارش شاتا گلناز نصرالهی در دوازدهمین نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران درباره مزایا و مشکلات صنعت نساجی در کشور افزود: اگر امکان پذیر بود تا پنبه به عنوان مواد اولیه صنعت نساجی در داخل کشور تولید شود، ارزش افزوده بالایی در کشور ایجاد می کرد.
به گفته وی، بررسی آمار واردات مواد اولیه نشان می دهد که در سال 1392، نخ و پارچه به عنوان کالای واسطه ای نسبت به واردات الیاف به عنوان مواد اولیه پیشی گرفت.
نصرالهی افزود: زمانی که ارز واردات نخ، ارز متقاضی تعیین شد، نسبت واردات الیاف در مقایسه با نخ و پارچه افزایش پیدا کرد و حرکت به این سمت تداوم یافت.
این مقام مسئول در وزارت صنعت اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد 75 درصد تولیدات پوشاک در ایران در بخش مردانه و در عین حال فرآیند ثبت برند در ایران بسیار نفس گیر است.
وی ادامه داد: چند سال اخیر اجازه یافته ایم روی تنوع رنگ و مد فعالیت شود و پیش از این سایر نهادها، سختگیری های بسیاری را در این زمینه اعمال می کردند.
براساس این گزارش، سهیلا جلودارزاده، مشاور امور زنان وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست گفت: لازم است یک ستاد مقتدر که ظرفیت های موجود تولید پوشاک را شناسایی و راه اندازی کند، تشکیل شود .
به گفته وی ، چنانچه نیروی ماهر دراین بخش در کشور وجود ندارد ، باید نسبت به تربیت نیروی ماهر برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
جلودار زاده گفت: تولید در بخش پوشاک و منسوجات سرمایه چندانی نیاز ندارد و زودبازده است و امروز یکی از موانع توسعه صنعت پوشاک و مد در ایران، سختگیری های اداره اماکن و سایر نهادهای متولی در این بخش است.
براساس گزارش اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک، صنایع پوشاک و نساجی در ایران 25 هزار میلیارد تومان بازار داشته که 17 هزار میلیارد تومان آن مربوط به پوشاک و بقیه به پارچه و فرش اختصاص دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد