مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

بزودی موزه زنده نساجی در یزد راه‌اندازی می‌شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: بزودی موزه زنده نساجی را در یزد راه‌اندازی می‌کنیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، محمدرضا دهقان در جلسه هم‌اندیشی بانوان هنرمند در حوزه صنایع دستی استان افزود: با توجه به اینکه امسال را سال نساجی نام‌گذاری کرده‌اند، در شهرستان‌های میبد و اردکان، تفت، اشکذر و یزد کارگاه‌های کاربافی را برای بانوان راه‌اندازی شده که در میبد و اردکان تاکنون استقبال خوبی از آن شده است. همچنین دستگاه‌های نساجی سنتی همچون زری بافی را برای شهرستان یزد تهیه کردیم که به زودی مورد استفاده قرار می‌گیرند و کار با آن آغاز می‌شود.    وی پس از استماع مشکلات بانوان در بخش صنایع دستی، اظهار کرد: همه هنر‌های دستی استان را بدون هیچ رتبه‌بندی حمایت خواهیم کرد. صنایع دستی، حوزه‌ای است که می‌توان آن را صنعت پاک نامگذاری کرد چرا که تبعات سوء صنعت همچون مهاجرت و منابع مالی زیاد شامل حال صنعت صنایع دستی نمی‌شود و بانوان به خوبی می‌توانند آن را پرورش و اشاعه دهند.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت بر راه‌اندازی مراکز غیردولتی است، گفت: هنرمندان باید به طور خودجوش و مردمی با عزم خود یک هنر را پرورش و نهادینه کنند و میراث فرهنگی هم از هیچ کمکی برای سهولت کارها دریغ نمی‌کند.

فخرالسادات خامسی، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این نشست گفت: امروزه حرکت جوامع از زندگی سنتی به مدرنیته آسیب‌های زیادی را متوجه خانواده‌ها کرده است و استان یزد نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. متاسفانه آسیب‌های اجتماعی زیادی گریبانگیر خانواده‌های یزدی شده که افزایش طلاق و خشونت و کاهش ازدواج، نمونه‌هایی از آنهاست.

خامسی، بازگشت به سبک زندگی ایرانی- اسلامی را یکی از راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی نو پدید دانست و تاکید کرد: هنر و هنرمند در بازتولید این سبک زندگی نقش محوری دارند. البته باید اقبال خانواده‌های یزدی برای فراگیری هنر و کسب آموزش‌های هنری هم وجود داشته باشد که این موضوع برمی‌گردد به تلاش‌های اداره میراث فرهنگی که حلقه واسط خانواده‌ها و هنرمندان صنایع دستی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد