مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

بهره برداری از بزرگترین مرکز عرضه فرش

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات نساجی و پوشاک از آماده شدن بزرگترین مرکز عرضه فرش های ماشینی و دستباف کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر چین به عنوان بزرگترین بازار صادراتی فرش های ماشینی ایران شناخته می شود.   علی فرهی با اعلام این خبر اظهار داشت: تولید سالانه فرش ماشینی در ایران بالغ بر 120 میلیون متر مربع برآورد می شود و در مجموع افزون بر یک هزار واحد تولیدی دارای مجوز در این صنعت کشور فعال است.

وی با بیان اینکه قدمت صنعت فرش ماشینی در ایران بیش از 40 سال است، افزود: حدود 75 درصد از واحدهای تولیدی فرش ماشینی کشور در شهر کاشان واقع شده است و این صنعت کشور به لحاظ کیفیت در دنیا نیز رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

فرهی با بیان اینکه هم اکنون کشور ترکیه اصلی ترین رقیب ایران در صنعت فرش ماشینی به شمار می رود، اضافه کرد: با این وجود محصولات تولیدی کشور ترکیه به لحاظ طرح، نقشه، تراکم و کیفیت به هیچ وجه قابل رقابت با فرش های ایرانی نیست.

وی تصریح کرد: علاوه بر چین کشورهای عربی، آسیای میانه، عراق، افغانستان، استرالیا، کانادا، سوئد، ژاپن و دیگر کشورهای اروپایی به عنوان بازارهای صادراتی فرش های ماشینی ایران شناخته می شوند.

وی همچنین از راه اندازی بزرگترین مرکز عرضه فرش های ماشینی و دستباف کشور طی هفته جاری در منطقه یافت آباد تهران خبر داد و افزود: این مجموعه در فضایی به مساحت شش هزار متر مربع و در بازار مبل یافت آباد تهران واقع شده و با عرضه فرش های 20 برند معتبر فرش ماشینی ایران فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

فرهی ادامه داد: برای تجهیز و راه اندازی مجموعه آقای فرش ایران تلاش کرده ایم تا محصولات شرکت های معتبر و صاحبان برند در این صنعت را عرضه کنیم.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی این مرکز در شهر تهران، تلاش کرده ایم تا بسیاری از دغدغه های مردم در رابطه با محدودیت های ترافیکی را برطرف کنیم و با عرضه متنوع فرش خدمات متفاوتی را به مردم ارائه دهیم.

فرهی با اشاره به اینکه در مجموعه آقای فرش برخی از محصولات با کیفیت کشور ترکیه نیز عرضه خواهد شد، اذعان کرد: یکی از مهمترین اهداف راه اندازی این مرکز ایجاد یک بستر جدید برای صادرات فرش های ماشینی کشور خواهد بود.

وی گفت: در تلاش هستیم تا با ارائه خدمات پس از فروش گسترده خدمات مطلوب تری را به مشتریان ارائه دهیم و به همین منظور واحد ارتباط با مشتریان مجموعه آقای فرش آماده پاسخگویی به مردم خواهد بود.

این عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک، از راه اندازی شعب جدید آقای فرش در دیگر مراکز استانها خبر داد و افزود: در حال حاضر فرش فرهی با دارا بودن 126 شعبه فروشگاهی در سراسر کشور فعالیت می کند، اما به توجه به اینکه راه اندازی هایپرمارکت های فرش با استقبال گسترده مردم روبرو خواهد شد، تلاش می کنیم تا با گسترش شعب آقای فرش در دیگر نقاط کشور خدمات مناسبی را به مشتریان عرضه کنیم.

فرهی یکی از مهمترین مشکلات برندهای متفرقه در سطح بازار فرش را عدم شفافیت در ارائه اطلاعات به مشتریان ذکر و بیان کرد: در بسیاری از موارد مشاهده شده است که در شناسنامه فرش ها از عبارت «طرح 500 شانه » یا «طرح 700 شانه» استفاده می شود در حالیکه این فرش ها کیفیتی به مراتب کمتر از مندرجات شناسنامه دارند و به جای فرش 500 یا 700 شانه فروخته می شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این در حالی است که در این مجموعه فرش های دریافتی از تمام برندها ابتدا مورد ارزیابی کیفی قرار خواهد گرفت و سپس با گارانتی ویژه آقای فرش در درب منزل و طبقه مشتریان تحول خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد