مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

سهم ۳۵ درصدی نساجی از اشتغال زنجان

صنعت نساجی ۳۵  درصد کل اشتغالزایی استان زنجان را صنعتی به خود اختصاص داده که در عین جوان بودن، توانسته است در استان زنجان سهمی تاثیرگذار را به خود اختصاص دهد و حفظ این جایگاه توسط نساجی و خروج از چالش‌های موجود نیازمند تدبیر است.  

فعالیت ۱۲ واحد نساجی، استان زنجان را در زمره استان‌های دارای قابلیت تبدیل شدن به قطب صنعت نساجی کشور قرار داده است که در صورت توجه بیشتر و حمایت از این صنعت می‌تواند بخش مهمی از سهم توسعه‌ای استان را در خود جای دهد.

زنجان پتانسیل‌های لازم برای توسعه صنعت نساجی را دارد

زنجان پتانسیل‌های لازم برای توسعه صنعت نساجی را دارد و در این میان باید زیرساخت‌های لازم برای ایجاد صنعت نساجی در استان فراهم شود.

صنعت نساجی زنجان، امروز به یک جوان پخته تبدیل شده است؛ صنعتی که بیش از ۳۰ سال از فعالیت ماشین‌آلات آن در استان می‌گذرد و نیازمند نوسازی و به‌روز شدن ماشین‌آلات است تا حداقل حیات خود را در گردش بودن چرخ‌هایش ببیند.

صنعت نساجی در کشور ما قدمت دیرینه دارد، ولی امروز با گرایش مردم به سمت مصرف کالا و پارچه‌های خارجی،  این صنعت در استان مفغول مانده است.

نساجی

فغفوری: زنجان جزو پنج استان برتر در حوزه صنعت نساجی در کشور استرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: صنعت نساجی استان ظرفیت مناسبی برای توسعه دارد و توانسته است در این زمینه دستاوردهای خوبی داشته باشد.

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار مهر، به وضعیت صنعت نساجی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: زنجان جزو پنج استان برتر در حوزه صنعت نساجی در کشور است.

وی اظهار داشت: استان زنجان جایگاه بسیار خوبی در صنعت نساجی دارد و در بحث ریسندگی، رنگرزی و بافندگی در کشورحرفی برای گفتن دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: مزیت این صنعت در استان این است که اگر ۱۰ سرمایه‌گذار در این زمینه در کشور فعال باشد، پنج سرمایه‌گذار حوزه صنعت نساجی در استان زنجان مستقر هستند.

وی تصریح کرد: واحدهایی که در صنعت نساجی در استان زنجان فعال هستند، بسیار فعال بوده و صادرات هم دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، به مشکلات واحدهای صنعت نساجی در استان اشاره کرد و گفت: سرمایه در گردش مشکل عمده این صنعت در استان است، بنابراین تلاش کنیم تا این مشکل رفع شود؛ چراکه صنعت نساجی بسیار اشتغالزاست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان: متاسفانه زنجیره تولید تکمیل نشده در استان نداریم و قیمت‌ها متفاوت استفغفوری افزود: سه پروژه مهم در استان داریم که مه‌ریس، پویاریس و سروجین باف عملیاتی می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: وضعیت صنعت نساجی استان زنجان در سه سال اخیر خوب شده است و بهتر هم خواهد شد.

فغفوری تاکید کرد: متاسفانه زنجیره تولید تکمیل نشده در استان نداریم و قیمت‌ها متفاوت است که در این راستا سیاست سازمان بر این است که ارزش افزوده نهایی در بخش صنعت دوزندگی و در فولاد نورد را حمایت کنیم تا سرمایه‌گذار فعالیت کند.   

وی با بیان اینکه مشکلی درخصوص صنعت نساجی در واحدهای کوچک همچون پتوبافی و جوراب‌بافی نداریم، گفت: تعداد واحدهای ریسندگی کوچک در استان بسیار کم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: مشکلات صنعت نساجی در استان زنجان متفاوت‌تر از کشور است و ما در برنامه‌ خود راه‌اندازی واحدهای نساجی در استان را داریم.

کارخانه نساجی

وی ادامه داد: متاسفانه ورود محصولات چینی، بازار پوشاک و پارچه را تحت‌تاثیر قرار داده و این امر صنعت نساجی را در استان با مشکل مواجه می‌کند.

فغفوری اظهار کرد: گرایش مردم به سمت مصرف محصولات خارجی باعث می‌شود که صنعت ما حرفی برای گفتن در بازار نداشته باشد.

باید طراحی پارچه‌ها به سمتی پیش برود که مطابق با سلایق افراد باشد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: باید طراحی پارچه‌ها به سمتی پیش برود که مطابق با سلایق افراد باشد و بتوانیم با فرهنگ‌سازی خرید تولیدات بومی را توسعه بدهیم.

وی یادآور شد: مردم ما نیاز به جذابیت و تازگی دارند و در این راستا این صنعت با نیازهای روز مردم ارتباط دارد و برای توسعه فعالیت‌ها باید به نیاز مردم توجه داشت.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال‌حاضر صنعت نساجی استان زنجان با فرسودگی ماشین‌آلات مواجه است و برای برون‌رفت از مشکلات موجود، باید نوسازی این بخش از صنعت استان به‌صورت جدی و فوری انجام گیرد.  

سجاد نباتچیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه صنعت نساجی در کل کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، تصریح کرد: متاسفانه فرسودگی ماشین‌آلات نساجی مهم‌ترین مشکل است.

وی افزود: صنعت نساجی به سرمایه‌گذار نیاز دارد ولی متاسفانه در مجموع در حوزه صنعت نساجی سرمایه‌گذاری کم شده و علت این امر هم حضور پررنگ چین و هندوستان است.

رئیس انجمن صنایع نساجی استان زنجان: توسعه صنعت نساجی در استان زنجان نیاز به حمایت و توجه جدی داردرئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: توسعه صنعت نساجی در استان زنجان نیاز به حمایت و توجه جدی دارد؛ چراکه اشتغال در صنعت نساجی پرکاربردترین اشتغال است.

نباتچیان با بیان اینکه استان زنجان در بحث اشتغالزایی در صنعت نساجی موقعیت خوبی دارد، افزود: خوشبختانه در استان زنجان بیش از ۳۵ درصد اشتغال در صنعت نساجی است.

وی تصریح کرد: در این میان باید دولت بر این امر اذعان داشته باشد که حمایت از صنعت، یعنی توسعه اشتغال و اقتصاد و باید برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی شود.

کارخانه نساجی

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه این روزها از دولت انتظاری نداریم، گفت: دولت تدبیر و امید طی دو سال گذشته دست صنعتگران را گرفته و امیدواریم در سال‌های آینده حمایت دولت از صنعت نساجی بهتر شود.

نباتچیان افزود: اگر وضعیت صنعت نساجی بهتر شود، به تبع آن بسیاری از مشکلات هم حل می‌شود و در این راستا استان زنجان فرصت و پتانسیل لازم برای توسعه این صنعت را دارد.

همچنین رئیس انجمن صنایع نساجی استان زنجان ۱۳ تیرماه سال‌جاری در نشست فعالان صنعتی استان زنجان، گفته بود که کارخانجات نساجی استان از۳۰ سال گذشته تاکنون نوسازی نشده‌اند و برای ارتقای تولیدات باید ماشین‌آلات این صنعت مهم نوسازی شود.

سرمایهگذاری برای خرید تجهیزات با دلار بالای سه هزار تومانی صرفه اقتصادی ندارد

نباتچیان، با تاکید بر عقب‌ماندگی این صنعت به لحاظ تکنولوژی و تجهیزات، افزود: استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات روز دنیا در هندوستان موجب شده تا ۶ برابر نسبت به ظرفیت تولید ماشین‌آلات داخل کشورمان، تولید داشته باشند.

وی ادامه داد: سرمایهگذاری برای خرید تجهیزات با دلار بالای سه هزار تومانی برای تولیدکننده این صنعت صرفه اقتصادی ندارد.

کارخانه نساجی

رئیس انجمن صنایع نساجی استان زنجان افزود: بانک‌ها تسهیلات ۲۲ درصدی در اختیار صنعتگران این عرصه قرار می‌دهند و با دریافت سود ۲۴ درصدی از محل فروش محصولات، تنها دو درصد سود خالص عاید آن‌ها خواهد شد که با این اوضاع ادامه حیات آن‌ها سخت است.

بی‌شک صنعت نساجی به‌عنوان صنعتی پیشرو و درآمدزا که نقش مهمی در زمینه ایجاد صنایع پایین‌دستی دارد، می‌تواند بستر مناسبی را برای توسعه بخش‌های مختلف فراهم کند و توجه به این بخش نقش تاثیرگذار در توسعه اقتصادی و صنعتی استان دارد که برای تحقق این امر باید نگاه ویژه مسئولان در این خصوص تقویت شود.

نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات صنعت نساجی، تخصیص تسهیلات بانکی،  استقبال مردم از تولیدات نساجی داخلی و توجه مسئولان به توسعه و رفع مشکلات صنعت نساجی، عامل مهم در زمینه پویایی صنعت نساجی استان زنجان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد