مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

توقف یک ماهه تولید برخی کارخانه‌های نساجی به دلیل رکود بازار

عضو انجمن نساجی از توقف یک ماهه تولید برخی کارخانه‌های نساجی به دلیل رکود بازار و انباشت کالا در این کارخانه‌ها خبر داد.
احد کرمانی در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: هر سال در فصل تابستان، کارخانه‌های نساجی با تعطیلی یک یا دو هفته‌ای روبه‌رو بودند ولی امسال به دلیل رکود بازار و انباشت کالا در این کارخانه‌ها، تعطیلی برخی کارخانه‌ها به یک ماه نیز رسیده است.  وی  ادامه داد: در حال حاضر مدت زمان انباشت کالا در کارخانه‌های نساجی از یک و نیم ماه تا 6 یا 7 ماه نیز طول می‌کشد و این مسئله باعث توقف تولید در برخی مقاطع زمانی شده است.

کرمانی، واردات بی‌رویه محصولات نساجی از چین، هند و ترکیه و همچنین پایین بودن تقاضا برای خرید محصولات داخلی را از جمله دلایل رکود در صنعت نساجی کشور عنوان کرد و گفت: در چنین شرایطی یکسری واحدهای نساجی که در حال راه‌اندازی هستند با روند کندی در اجرا روبه‌رو شده‌اند و آهنگ تکمیل آنها کند شده است.

به گفته وی، یک واحد 10 تنی تولید نخ نیازمند 7 تا 8 میلیارد تومان سرمایه در گردش است که در شرایط فعلی چنین اقدامی با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

عضو انجمن نساجی با بیان اینکه صنعت نساجی با حالت سردرگمی روبه‌رو است، گفت: حدود یک ماه پیش جلسه‌ای با مدیر کل صنایع نساجی وزارت صنعت داشتیم ولی تاکنون نتیجه مثبتی از آن جلسه عملی نشده است.

وی همچنین در مورد اعمال تعرفه ترجیحی برای واردات محصولات نساجی ترکیه به ایران نیز گفت: این موضوع خیلی اجرایی نشده اما در مجموع به نفع تولیدکنندگان ترک و به ضرر صنعت نساجی ایران خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد