مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

شبکه اجتماعی Ravelry را بشناسید

اگر شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که از شبکه های اجتماعی به صورت تخصصی استفاده می کنید و با هدف مشخص وارد این فضاها می شوید، بهتر است با Ravelry هم آشنا شوید. این شبکه اجتماعی که در می 2007 فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز کرد، تمام خدمات و سرویس های اجتماعی آنلاین را به صورت رایگان ارایه می دهد.
  موضوع اصلی شبکه اجتماعی Ravelry هنرهای مربوط به نخ است و برای علاقه مندان به بافندگی، قلاب بافی، ریسندگی و نساجی امکانات ویژه ای ارایه می دهد. اعضای این پلتفرم می توانند آخرین ایده ها یا اثار خلق شده را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، در مورد پروژه های خود با دیگر کاربران مشورت کنند، کلکسیون های ارایه شده در زمینه های مختلف را در اختیار بگیرند و لوازم مورد نیاز خود، از انواع نخ گرفته تا ابزارهای بافندگی را به صورت مستقیم خریداری کنند.

ایده اصلی این شبکه اجتماعی مربوط به زن و شوهری با نام جسیکا و کیسی فوربز می شود که در سال 2007 میلادی به این نتیجه رسیدند که می توانند فعالیت های خود در زمینه بافندگی را با مردم جهان به اشتراک بگذارند و برای ارایه محصولات هرچه بهتر، از ایده های مختلف در این زمینه کمک بگیرند. آنها در این زمینه از دیگر هنرمندان هم کمک گرفتند و در نهایت پلتفرمی را با نام Ravelry راه اندازی کردند. این زن و شوهر در توضیحات شبکه اجتماعی خود نوشتند:

شبکه اجتماعی Ravelry را بشناسید

« Ravelry یک فضای اختصاصی برای علاقه مندان به بافندگی با میله، بافندگان، دوزندگان، طراحان ریسندگی و... محسوب می شود که بتوانند به بهترین شکل از الیاف استفاده کنند و اطلاعات خود را با جهانیان به اشتراک بگذارند. این تنها فضای تخصصی برای علاقه مندان به حرفه بافندگی در سراسر جهان محسوب می شود».

شبکه اجتماعی Ravelry علاوه بر اینکه امکان گفت و گو پیرامون صنایع دستی مرتبط با بافندگی را برای کاربران جهانی فراهم می کند، یک فضای تجاری کوچک را هم ارایه کرده که کاربران می توانند محصولات خود را در آن به فروش برسانند. در این فضا امکان تبلیغات سایت ها، صنایع دستی و... فراهم شده است و امکان فروش تمامی محصولات در این زمینه وجود دارد. توجه کاربران جهان به این بخش تجاری به قدری افزایش یافته است  که بسیاری از مراکز بازاریابی هم در آن حضور دارند و برای فروش این قبیل محصولات تلاش می کنند.

اطلاعات در Ravelry از طریق تب های مختلف مدیریت می شوند و مشترکان می توانند برحسب نوع محصولی که به آن علاقه مندند، محتوای مرتبط را به اشتراک بگذارند. از جمله قابلیت های جدید این شبکه اجتماعی می توان به ایجاد گروه های تخصصی اشاره کرد تا افراد بتوانند به راحتی فعالیت حرفه ای موردنظر خود را دنبال کنند. این شبکه اجتماعی امکان اشتراک متن، عکس، تصویر و صدا را فراهم می کند.

نشریه فوربز چندی پیش در گزارشی اعلام کرد که Ravelry موفق ترین نمونه برای زبان های برنامه نویسی Ruby و Rails محسوب می شود و این شبکه اجتماعی تنها عاملی است که محبوبیت جهانی دو فناوری مذکور را موجب شده است. خانم و آقای فوربز با ایده خلاقانه خود هم اکنون موفق شدند نزدیک به 30 میلیون کاربر جهانی را تحت پوشش خود قرار دهند و در سیستم امتیازدهی الکسا رتبه 2334 را کسب کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد