مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

شکل بدن ما چگونه است و لباس مناسب هر شکل چیست ؟

در دنیای امروز که تمایلات مد پیوسته تغییر می کند لباس مناسب پوشیدن یک نیاز بزرگ محسوب می شود. در اینجا ما دستوراتی را برای شناخت شکل بدنتان ذکر می کنیم تا به کمک آن لباس هایی را بپوشید که کاملا به شما بیاید و البته فرقی نمی کند که مد باشد یا نه. شما می توانید لباس هایتان را تغییر دهید تا یک نگاه مثبت از بدن خودتان داشته باشید...  

شکل بدن مثلثی

پاهای خوش ترکیب و میان تنه خوش ریخت و شکل ظاهری کاملا زنانه دارند.

اشتباهات معمول این دسته :

شما بالاتنه لاغری دارید پس به طور غریزی تی شرت های تنگ که شما را لاغرتر نشان می دهند به تن می کنید. تاپ های تنگ تعادل بدن شما را از بین می برند و پایین تنه شما را بزرگ تر از آنچه هست نشان می دهند.

چه لباس هایی مناسب این دسته می باشد؟

شما باید به دنبال لباسی باشید که تعادل ، بین بالا تنه و پایین تنه تان برقرار کند. یک ژاکت پشمی مناسب ترین لباس برای پرکردن بالاتنه تان است زیرا با حجمی که دارد به بدنتان کمک می کند . لباس هایی با آستین سه چهارم و لباس هایی با یقه گردنی برگشته پهن و تاپ های یک شانه ای برای شما بسیار مناسب هستند.                           

همچنین بوت هایی که شلوار شما را قطع می کنند نیز برای شما بسیار مناسب هستند. پوشیدن کفش هایی با کمی پاشنه کمک می کند تا پاهای شما درازتر نشان داده شود. شلوارهای جین تیره و با رنگ متوسط  با جیب هایی در پشت و با شکل ساده نیز مناسب است. در مورد لباس شب و دامن باید به دنبال یک نوع کلاسیک نسبتا گشاد باشید که کمر باریک شما را بیشتر نشان دهد. از پوشیدن دامن های پلیسه و دور کمر بزرگ اجتناب کنید چون آن ها ساخته شده اند تا به بدن های بد شکل فرم بدهند. سعی کنید از رنگ های روشن و تاپ های زیبا استفاده کنید. از پیراهن های یقه قایقی با خطوط افقی استفاده کنید. جواهرات بزرگ نیز برای شما مناسب هستند. لباس هایی که  طرح های تیره دارند نیز برای بالاتنه لاغر شما کاملا مناسب هستند.

شکل بدن گرد

افراد این دسته پاهای لاغر و شانه های نازکی دارند و دارای ظاهر دلپذیر و دوست داشتنی هستند . 

اشتباهات معمول این گروه:

افراد این دسته معمولا تلاش می کنند بدن خود را بپوشانند اما آنها باید برعکس این کار را انجام دهند. سعی کنید خطوط گردنی و بالای بازو و کمی از پاهایتان را نشان دهید.

چه لباس هایی برای افراد این گروه مناسب است؟

بدن شما گرد و سفت است پس هدف شما باید اضافه کردن ساختار به بدنتان باشد به خصوص در مورد تاپ. از یک ژاکت مثل یک ژاکت ورزشی استفاده کنید. از لباس هایی که خطوطی در مقابل بدنتان دارند مثل لباس های تکه دار استفاده کنید. لباسهایی که با چند نوع پارچه پوشیده شده اند و آستین لرزان دارند برای شما عالی هستند.                                                                                   

لباس هایی که بر روی خود طرح ونقش دارند برای شما مناسب هستند به خصوص اگر برای بالاتنه تان استفاده شوند. همچنین این گروه بهتر است از پارچه های سنگین استفاده کنند مثل کتان و پشم که ساختار طبیعی بر روی بدن شما ایجاد می کنند. شما پاهای عالی دارید ، پس باید آن ها را نمایان کنید . شلوارهای راسته و بوت کات برای شما عالی هستند.

شکل بدن ساعت شنی

سینه های بزرگ و دور کمر باریک دارند و شکل ظاهری کاملا زیبای زنانه دارند.  

اشتباهات معمول این دسته:  

شکل بدن شما به طور طبیعی زیباست بنابراین ممکن است شما بخواهید زیبایی آن را بیشتر نشان دهید. هرکسی دوست دارد بدنی شبیه ساعت شنی داشته باشد اما شما آن را دارید .پس بهتر است آنرا کمتر نمایش دهید و تمام زیبایی های خودتان را رو نکنید. 

چه لباس هایی برای افراد این گروه مناسب است؟    

سادگی کلید موفقیت شماست. به دنبال یک تاپ تمیز و ساده با آستین نسبتا بلند باشید. از پوشیدن لباس های چند لایه اجتناب کنید و کمربندهای میان تنه استفاده کنید تا شکم لاغرتان را به خوبی نمایش دهد. ژاکت های اندازه تن برای شما عالی هستند ،  اگر دوخت و بافت مناسبی داشته باشند. از ژاکت های پوپلین که در میان تنه کمر دارند استفاده کنید. دامن های کشیده شده تا زانو برای شما بسیار مناسب هستند و نه تا بالای زانو . جین های تنگ و شلوارهای لگ برای شما بسیار مناسب هستند. از لباس هایی استفاده کنید تا انحنای طبیعی بدن شما را نشان دهند اما نه خیلی تنگ باشند. از پارچه های ساده با رنگ های سه بعدی استفاده کنید. لباس های طرح دار برای شما مناسب نیستند. از لباس هایی که چندین نوع پارچه دارند استفاده نکنید. رنگ ها با ترکیب بدن شما سازگارند ولی پوشیدنی های تک رنگ برای بدن شما بهترین هستند.

  شکل بدن خط کش مانند      

لاغر و باریک و اغلب هیکل ورزشکاری دارند و برای ترکیب بدن شما هرنوع پوشیدنی مناسب است.

اشتباهات معمول این دسته:

شما یک بدن ورزشکاری طبیعی دارید بنابراین ممکن است شما به طور غریزی تمایل به پوشیدن لباس های ساده و اندازه تن دارید و این ممکن است شما را به شکل جعبه ای نمایش دهند. به جای آن ممکن است شما بخواهید از لباس هایی استفاده کنید که شما را ظریف تر و انحناهای بدن شما را بیشتر نشان دهد.

چه لباس هایی مناسب این دسته می باشد؟

وقتی می خواهید یک پیراهن انتخاب کنید از خرید لباس هایی که خطوط راست یا مربعی دارند اجتناب کنید. به جای آن لباس هایی را انتخاب کنید که خطوط بدن شما را آشکارتر کنند ، مثلا خطوط قرینه یا دایره ای داشته باشند و یا جزییات ناصاف و برجسته داشته باشند. پیراهن های یقه قایقی و پیراهن های دکلته برای شما بسیار مناسب هستند. چون بدن شما به طور طبیعی ورزشکاری است پس شما باید با کمک تاپ های تنگ و لباس های ظریف حالت زنانه به بدن خود بدهید. شلوارهایی که از کمربالاتر می آیند برای بدن شما کاملا مناسب هستند. همچنین شلوارهای گشاد که به بدن شما حجم می دهند. لباس های زنانه که بدون آستین هستند نیز برای بدن شما مناسب هستند. از لباس هایی با پارچه های ظریف مثل ابریشم و توری استفاده کنید. لباس های زینت داده شده و حالت دار برای اینکه حالت بهتری به بدن شما می دهند کاملا مناسب هستند.

شکل بدن مثلثی وارونه

دور کمر و پاهای فوق العاده زیبا دارند که ظاهری مطمئن و مناسب به آنها می دهد.

اشتباهات معمول این دسته:

 پاهای شما به طور طبیعی تراش خورده می باشد و شما ممکن است بخواهید آنها را بیش از حد نمایش دهید با پوشیدن لگ های تنگ . اما این وقتی برای شما مناسب است که همراه با آن از یک تاپ بلند استفاده کنید .

چه لباس هایی برای این گروه مناسب است؟

شما با لباس های دارای یقه وی و برگشته کاملا عالی به نظر می رسید. به دنبال لباس های ساده و بدون موج باشید . برای داشتن ظاهر زنانه از تاپ های با پارچه افتاده و بدون آستین استفاده کنید. شما نیاز دارید تا بین پایین تنه لاغرتان با بالا تنه پرتان تطابق ایجاد کنید. از شلوارهای با پاچه گشاد استفاده کنید ، یا از دامن های بلند تا تعادل ایجاد کند. به عنوان یک قانون کلی از دامن ها و شلوارهای گشاد استفاده کنید. از کفش های زینت دار برای جلب توجه قرار دادن پایین تنه تان استفاده کنید. همچنین از جواهرات ظریف بر روی تاپ تان استفاده کنید. از رنگ های روشن برای شلوارتان استفاده کنید و به جای آن از تاپ ها و پیراهن های تیره استفاده کنید.

 

                                        

                                      

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد