مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تولید محصولات کاربردی نمدی صنعتی برای اولین بار در کشور

سه دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک و شیمی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برای نخستین بار در ایران توانستند نمد را به صورت صنعتی از پشم و الیاف طبیعی تولید کنند. 

 150 نمونه محصول از پشم مرینوس و طبیعی استان چهارمحال و بختیاری تولید شد که از میان آنها می توان به روکش صندلی، کمربندهای طبی، فرش و زیرانداز، انواع کیف های نمدی، کفش و پاپوش و وسائل تزئینی نمدی اشاره کرد.  
بابک نکوئی یکی از اعضای این تیم گفت: حدود 2 سال است که کار تولید محصولات نمدی را آغاز کرده ایم و تا جایی هم کارهای بازاریابی آن را انجام داده ایم به طور کلی هدف ما صادرات این محصولات به خارج از کشور است.

وی افزود: نمد یک محصول کاملا ارگانیک است و کشورهای اروپایی و آمریکایی از این محصولات استقبال زیادی می کنند. در دنیا فقط دو کشور آلمان و نپال هستند که نمد طبیعی تولید می کنند که البته محصولات شان قیمت بسیار بالایی دارند. همین موضوع نیز مساله رقابتی خیلی خوبی برای ما فراهم آورده است.
نکویی اظهار داشت: نمونه هایی از محصولات نمدی را در زمینه فرش و زیرانداز به ترکیه و آمریکا فرستاده ایم که با استقبال زیادی مواجه شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد