مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صادرات بیش از 300 میلیون دلار محصولات نساجی

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران گفت : در نیمه اول امسال 301 میلیون و 600 هزار دلار انواع محصولات صنایع نساجی به خارج از کشور صادر شد .
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ مروج در نشست خبری افزود : صادرات محصولات نساجی در 6 ماهه اول سال ، با احتساب فرش دستباف و رنگ و ماشین الات بیش از 447 میلیون دلار بود .
وی با بیان اینکه 900 واحد نساجی با اشتغال مستقیم 388 هزار نفر در کشور فعالیت می کند گفت : کارخانجات نساجی اکنون با حدود 50 درصد ظرفیت کار می کنند .  مروج افزود : نیاز کشور به محصولات نساجی چیزی حدود 1 میلیارد و 600 میلیون متر است که صنایع نساجی کشور در بهترین شرایط تنها قادر به تولید و تامین 50 درصد از نیاز کشور هستند .
رئیس هیات مدیره صنایع نساجی ایران گفت : صنعت نساجی از جمله صنایع اشتغالزا در دنیا است و اگر ما نگران اشتغال در کشور باشیم می توانیم به ازای هر 30 دلار سرمایه گذاری در این صنعت 1 اشتغال ایجاد کنیم .
مروج با اشاره به اینکه سالانه حدود 60 میلیون متر چادر مشکی در کشور مصرف می شود افزود : امارهای گمرک حاکی از واردات تنها 10 میلیون دلار چادر مشکی از مبادی رسمی است در حالیکه بخش اعظم ان از مبادی غیر رسمی و قاچاق وارد کشور می شود .
وی گفت : سالانه 7 میلیارد دلار کالای نساجی به داخل کشور قاچاق می شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد