مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

بازنشستگی کارگران نساجی کاشان به ابلاغ بودجه دولتی منوط شد

نماینده کارگران کارخانه نساجی کاشان گفت: سازمان تامین اجتماعی صدور احکام بازنشستگی بیش از ۴ هزار کارگر این واحد ریسندگی را به ابلاغ شدن بودجه سال ۹۳ دولت منوط کرده‌است.
«محسن رمضانی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: در گفتگویی که با «محمدحسن زدا» معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی داشتیم، معلوم شد که تازمان ابلاغ بودجه سال ۹۳، امکان بازنشستگی پیش از موعد کارگران نساجی کاشان وجود ندارد.  
وی بابیان اینکه معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی مشکل صدور احکام بازنشستگی برای کارگران نساجی کاشان را مشخص نبودن منابع مالی عنوان کرده است، افزود: بر این اساس سازمان تامین اجتماعی منتظر ابلاغ بودجه ۹۳ دولت است.
به گفته نماینده کارگران نساجی کاشان، آقای زدا به او گفته است که «به محض دریافت بودجه ۹۳ مشکلات نه تنها کارگران نساجی کاشان بلکه کارگران دیگر نساجی‌های کشور برطرف خواهد شد».
وی در عین حال ار دیدار کوتاه خود با «علی ربیعی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: در جریان پی‌گیری پرونده کارگران نساجی کاشان در راهروهای سازمان تامین اجتماعی در تهران، گفتگویی کوتاهی نیز با وزیر کار داشتیم.
نماینده کارگران بازنشسته و شاغل نساجی کاشان در تشریح این گفتگو گفت: وزیر کار روند فعلی پرونده کارگران نساجی کاشان را از معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی جویا شد.
رمضانی با اشاره به نزدیک شدن زمان پایان مصوبه دولت در خصوص شرایط بازنشستگی و بیکاری در مشاغل سخت و زیان‌آور کارگران نساجی کاشان خواستار برآورده شدن خواسته‌ کارگران نساجی کاشان از دولت تدبیر و امید شد.
نماینده کارگران بازنشسته و شاغل نساجی کاشان افزود: «اگر قرار است دست ماستی به ریش کارگر بمالند، مسلما جز شعار کاری نکرده‌اند».
نماینده کارگران نشاجی کاشان یادآوری کرد: در کارخانه نساجی کاشان کارگرانی هستند که مطابق قانون مشاغل سخت و زیان‌آور ۲۰ سال کاری خود را تکمیل کرده اما هنوز مشغول به کارند.
وی ادامه داد: این کارگران با این وضعیت انگیزه و توان کاری را ندارند و اگر آن‌ها بازنشسته شوند، نیروی جوان جذب کارخانه شده و کارخانه به حیات خود ادامه می‌دهد.
رمضانی در خاتمه گفت: اگر دولت در آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور کسر یک‌روز را به کارگر نمی‌بخشد، باید گفت بیش از ۸۰ درصد کارگران نیز حق بیمه اضافی پرداخت کرده‌اند و دولت باید این مسئله را در نظر داشته باشد.
لازم به یادآوری است، در تجمع اعتراضی ۸۰۰ کارگران نساجی کاشان در ۱۳ مرداد آنان خواستار رسیدگی به پرونده چندین ساله کارگران نساجی کاشان شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد