مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

کاهش 12 درصدی صادرات صنایع نساجی

 در چهار ماهه نخست سال جاری صادرات صنایع نساجی کشور افت 12 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل تجربه کرد در حالی که واردات محصولات این صنعت با رشد 8 درصدی مواجه شد.

به گزارش گیل تکس، در چهار ماهه نخست امسال صادرات صنایع نساجی کشور با افت 12 درصدی به 194.3 میلیون دلار رسید. همچنین آمار صادرات این صنعت با احتساب فرش دستباف، رنگ و ماشین آلات با افت 5 درصدی به بیش از 278.1 میلیون دلار رسید.  

 

 

از سوی دیگر در همین مدت واردات صنایع نساجی نیز با افزایش 8 درصدی از مرز 411.6 میلیون دلار گذشت. ضمن اینکه واردات صنایع نساجی با احتساب ماشین آلات و رنگ نیز با رشد 68 درصدی بالغ بر 745.6 میلیون دلار شد.

در حوزه واردات صنایع نساجی بدون احتساب رنگ و ماشین آلات بیشترین حجم واردات مربوط به انواع الیاف به جز پنبه به ارزش 115.5 میلیون دلار، انواع نخ به ارزش 113 میلیون دلار، انواع پارچه به جز تعرفه چادر مشکی به ارزش 97.3 میلیون دلار، پنبه به ارزش 34 میلیون دلار و پارچه چادر مشکی به ارزش 26 میلیون دلار بود.

این در حالی است که در حوزه صادرات بیشترین میزان به استثنای ماشین آلات، رنگ و فرش دستباف به انواع کفپوشها به ارزش 95.8 میلیون دلار، انواع الیاف به ارزش 22.7 میلیون دلار، انواع پارچه به میزان 17.2 میلیون دلار و انواع پوشاک به میزان 15.6 میلیون دلار اختصاص یافت.

در حوزه واردات صنایع نساجی بیشترین رشد واردات در چهار ماهه نخست 1393 مربوط به انواع کفپوشها به میزان 260 درصد، انواع پتو به میزان 107 درصد، انواع پارچه به میزان 109 درصد، انواع رنگها و مواد تکمیلی منسوجات به میزان 703 درصد و انواع ماشین آلات به میزان 222 درصد بوده است.

این در حالی است که در حوزه صادرات تنها صادرات انواع کفپوشها و فرش و سایر کفپوشهای دستباف در چهار ماهه نخست امسال با رشد مواجه شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد