مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید الیاف مصنوعی در شهرک صنعتی ملوسجان

 به گزارش گیل تکس به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، مدیرعامل مجموعه تولیدی صنعتی الیاف‌سازان فارس در در آیین افتتاح این کارخانه که در زمینی به مساحت 25 هزار مترمربع با زیربنای 4 هزار و 820 مترمربع در مدت 15 ماه ساخته ‌شده است اظهار داشت: با بهره‌برداری از این کارخانه ظرفیت تولید روزانه 40 تن الیاف مصنوعی پلی‌استر ایجاد شده است. 
 

احمدرضا ابراهیمی افزود: محصول تولیدی این کارخانه از نوع الیاف مصنوعی پلی‌استر نوع سالید است که در 10 نمونه و درجه مختلف تولید می‌شود.

وی میزان سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای راه‌اندازی این مجموعه صنعتی را افزون ‌بر 130 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: حدود 50 میلیارد ریال از هزینه راه‌اندازی این طرح از محل تسهیلات بانکی بانک صادرات تأمین ‌شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: با افتتاح این کارخانه هم‌اکنون برای 60 نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیرعامل کارخانه الیاف‌سازان فارس با اشاره به اینکه خطوط تولید این کارخانه مجهز به آخرین فناوری روز دنیا در زمینهٔ تولید الیاف مصنوعی است گفت: الیاف مصنوعی در این مجموعه صنعتی در فرآیندی به‌ طور کامل صنعتی مطابق با آخرین استانداردهای روز جهان تولید می‌شود.

وی  افزود: بخش بسیاری مواد اولیه این کارخانه شامل ضایعات ظروف پلاستیکی بطری و نوشابه و آب‌معدنی است که با ترکیب مواد شیمیایی، تبدیل به الیاف مصنوعی می‌شود.

وی اضافه کرد: تمام مواد اولیه در این مجموعه صنعتی از داخل کشور تأمین می‌شود و نیازی به واردات این محصولات نیست.

ابراهیمی با بیان اینکه این کارخانه بخشی از الیاف مصنوعی موردنیاز صنایع پایین‌دستی که پیش‌ از‌ این از طریق واردات تأمین می‌شد را تأمین می‌کند گفت: علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، مازاد تولید نیز به خارج از کشور صادر خواهد شد و هم‌اکنون نیز چند محموله محصولات تولیدی به کشورهای همسایه صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه کاربرد الیاف مصنوعی در صنایع مختلف در حال افزایش است گفت: این الیاف در صنایع مختلف نظیر پرکننده‌ها، چرم مصنوعی، صنعت فرشینه‌سازی و صنایع نساجی کاربرد وسیع دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد