مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تولید الیاف پلی استر از بطری های بازیافتی با مشارکت بنیاد برکت

بنیاد برکت در تاسیس یک کارخانه تولید انواع الیاف پلی استر از بازیافت بطری های پلاستیکی، در استان مرکزی مشارکت کرده است. این بنیاد وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای تاسیس این کارخانه 220 میلیارد ریال مشارکت مالی می کند.

این کارخانه در شهرک صنعتی خمین تاسیس می شود و ظرفیت تولید سالانه 7500 تن الیاف پلی استر را دارد. پیش بینی می شود تا پایان سال ظرفیت تولید این کارخانه به حدود 60 درصد و ظرفیت اشتغال آن به بیش از 120 نفر برسد. با بازیافت بطری های پلاستیکی و تبدیل ان به الیاف پلی استر، علاوه بر بهبود وضعیت زیست محیطی منطقه، ظرفیت تامین نیازهای داخلی و صادرات این الیاف نیز ایجاد می شود.  تاکنون این بنیاد برای اجرای 140 طرح اقتصادی در اقصی نقاط کشور، بیش از 15 هزار و 930 میلیارد ریال مشارکت مالی کرده است که بخشی از این طرح ها به مرحله بهره برداری رسیده و در مسیر تولید قرار دارد.

اجرای این طرح ها بیش از ۷۰۵ روستا در کشور را با جمعیتی بالغ بر ۵۹۰ هزار نفر پوشش می دهد و بیش از 105 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند و بطور میانگین حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

از مجموع این طرح ها تاکنون 47 طرح  با مشارکت این بنیاد در مناطق محروم استان‌های مختلف کشور به بهره‌برداری قطعی یا آزمایشی رسیده که منجر به ایجاد اشتغال برای 4820 نفر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد