مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

شاخص کل بورس هزار و 65 واحد افتاد

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات روز جاری (دوشنبه) با 1065 واحد کاهش به 78 هزار و 519 واحد رسیده است.
 شاخص صنعت نیز امروز 874 واحد پایین آمد و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 758 و 2222 واحد نزولی شدند.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری بورس تهران سرمایه گذاران بیش از 309 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 217 میلیارد ریال بود و در 36 هزار نوبت معاملاتی انجام شد. از این حجم از سهام مورد معامله بانک ملت بیشترین حجم و ارزش را به خود اختصاص داد.  در معاملات روز جاری بازار سهام بانک ملت با معامله بیش از 109 میلیون سهم به ارزش 226 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را از آن خود کرد.

پس از آن بانک صادرات با معامله 25میلیون سهم و بانک پاسارگاد با معامله 19 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را ثبت کردند. بیشترین ارزش معاملات نیز بعد از بانک ملت متعلق به نماد تولید اتومبیل سایپا با معامله 86 میلیارد ریال و فولاد خوزستان با معامله 79 میلیارد ریال در رده های بعدی قرار گرفتند.

گفتنی است امروز سرمایه گذاری غدیر، تاپیکو، پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ خلیج فارس، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، بانک پاسارگاد و پالایش نفت اصفهان با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت یک هزار و 65 واحدی این متغیر شدند.

داد و ستدهای روز دوشنبه باعث شد تا گروه مالی با اقبال سهامداران در صدر برترین گروه های صنعت قرار بگیرد. بانک ها و فرآورده های نفتی در رده های بعدی نشستند.

صدرنشینان بازار نیز نمادهای سپنتا، سامان گستر اصفهان، کف، سرمایه گذاری بهمن، عمران توسعه فارس، پمپ سازی ایران و سرمایه گذاری پردیس بودند که بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند. این در حالی بود که بیشترین کاهش قیمت متعلق به نمادهای رادیاتور ایران، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، سیمان داراب، قند هکمتان، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، سرمایه گذاری رنا و سرمایه گذاری غدیر بود.

سنگین ترین صف های خرید نیز در نمادهای داروسازی زهراوی، داروسازی جابربن حیان، تولی پرس، پالایش نفت بندرعباس، سیمان فارس، کف و نساجی بروجرد تشکیل شد. این در حالی بود که نمادهای سرمایه گذاری غدیر، حفاری شمال، نیرو ترانس، تاپیکو، معادن بافق، ایران خودرو و حق تقدم داده پردازی ایران طولانی ترین صف های فروش را داشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد