مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

باز هم بدون برگزاری شوی زنده: سومین نمایشگاه مد و لباس برگزار می‌شود

جشنواره مد و لباس دیگر تبدیل به سنتی شده که سه سال است قبل از شروع سال نو برگزار می شود و امسال سعی کردند از حضور طراحان و بخش صنعت استفاده بیشتری کنند تا تولیدات قابل استفاده باشد. 
 سومین جشنواره بین اللملی مد و لباس در تالار وحدت امسال با تغییرات عمده در نحوه برگزاری و داوری آغار به کار می کند.در نشست خبری که به همین مناسبت برگزار شده بود،حمید قبادی دبیر جشنواره درباره نحوه برگزاری این جشنواره و بین المللی شدن آن توضیحاتی داد.

او به خبرآنلاین گفت: برای برگزاری نمایش های زنده و شو لباس، امسال برای مردان برنامه داریم اما به دلیل انبوه کاری هنوز معلوم نیست چه زمانی برگزار شود،مگر اینکه تالار وحدت،سالن اصلی را یک شب در اختیار ما بگذارد.

او در مورد نمایش های زنده برای خانمها هم گفت: کمیسیون صدورمجوز ساماندهی مد لباس به تازگی کار خود را آغاز کرده است و تا کنون هم سه جلسه را برگزار کرده تا مجوز برگزاری شوی لباس زنده برای خانمها صادر شود و بخش خصوصی به زودی نمایش زنده رسمی لباس را در کشور برگزار می کند.

او ادامه داد: سال 93 با چارچوب ایرانی- اسلامی یک موسسه مدلینگ راه اندازی می شود که نورپردازی و صدا در حد استانداردهای جهانی است اما طریقه راه رفتن مدلها را بومی می کنیم و الان سرفصلها آماده شده است.

کاربردی کردن آثار

قبادی با بیان اینکه این جشنواره اهداف خاصی را دنبال می کند گفت: مهمترین هدف، همکاری بخش غیردولتی ، خصوصی و جریان مدسازی توسط موسسات غیر دولتی است.

او ادامه داد: ما سعی کردیم سه ماه قبل در یک فراخوان نقطه نظرات فعالان در این بخش را بگیریم و برای همین جشنواره امسال 7 بخش دارد.

او با اشاره به اینکه امسال 5 هزار مدل لباس در دو بخش فروش و مسابقه داریم گفت:بخش های مسابقه امسال لباس مردان،بانوان و کودکان است.

قبادی تاکید کرد که امسال ما به دنبال کاربردی کردن آثار و فروش محصولات هستیم و در 700 غرفه کالاهایی که نشان شیما دارند عرضه می شوند.

مسابقه لباس دانشجوی

او در مورد بخش بعدی این جشنواره گفت: جریان سازی علمی و همراهی علمی مد و لباس توسط بخش خصوصی از بخشهایی است که امسال اضافه شده و 70 مرکز علمی در سراسر کشور در حوزه طراحی لباس و دوخت فعالیت می کنند.

دبیر برگزاری جشنواره گفت: برای اولین بار از اعضای هیات علمی دانشگاهی، 40 نفر کاندید اعضای شورای راهبردی شدند که در نهایت 5 نفر در بخش پایان نامه و مقاله انتخاب شدند و 100 مقاله را برای این بخش انتخاب کردند.

او اتفاق ویژه امسال جشنواره را برنامه ریزی برای مسابقه لباس دانشجویی دانست و گفت: این بخش در طراحی لباس برای دانشجویان توسط خودشان و طراحی توسط عموم طراحان برگزار می شود.

ارتباط با صنعتگران

قبادی ارتباط دست اندرکاران صنایع با تولیدکنندگان و طراحان را مهم عنوان کرد وگفت: خلاء ارتباطی باعث شده تا تامین مواد اولیه تولید لباس از کشورهای خارجی باشد و این اصلا درست نیست.

او ادامه داد: خوشبختانه امسال استانها حضور فعالی دارند و در اداره کل ارشاد هر استان کارشناس مد و لباس دارند و امسال هم 17 استان حضور دارند.

او گفت: همچنین حدود 44 غرفه برای ناشران و فعالان نشر در این حوزه داریم و موسسات هنری هم حضور دارند.

محل برگزاری نمایشگاه

مکان برگزاری نمایشاگاه موضوع بعدی بود که قبادی اشاره کرد و گفت:ما چون به دنبال توسعه فعالیتهای مد و لباس هستیم قرار بود ابتدا در مصلی برگزار کنیم اما به دلیل برگزاری نماز جمعه،پیشنهاد نمایشگاه بین اللملی را دادیم که به خاطر بخش فروش،بازهم موافقت نشد و بعد از پی گیری مفصل مجموعه تالار وحدت را انتخاب کردیم.

او ادامه داد: نمایشگاه امسال در 9 هزار متر مربع برگزار می شود.

نمایندگان بخش صنعت و پوشاک

در این مراسم،نمایندگان بخش پوشاک و صنعت هم حضور داشتند و توضیحاتی درباره این نمایشگاه دادند که در جدول زیر آمده است:
نام شرح اظهار نظر
احمد داورزنی نماینده اتحادیه پوشاک - ما در حوزه ساماندهی مد هنوز در ابتدای راه هستیم. خروجی این نمایشگاه در سال قبل باعث شد تا 70 درصد پوشش خانمها در رنگ و مدل فرق کند.خوشبختانه اکنون تولید کننده و طراح در کنار هم هستند و این یک موفقیت است. به نظر من مد یک فکر و خلاقیت است که باید از تولیدکننده و جوانان استفاده کنیم.
- الان با همکاری اداره اماکن در رنگ محدودیتی نداریم و طراحان با تولیدکنندگان آشنا شدند چون ما معتقدیم که نباید مردم را مجبور به استفاده از مدلها کنیم بلکه آنها باید تشویق شوند.مد باید زنده بماند تا ما به اهدافمان برسیم.
- ما تصمیم گرفتیم برای تشویق استانها،3 رئیس اتحادیه شهرستانها حضور داشته باشند و 5 نفر طراح و تولید کننده و 5 پیشکسوت در استانها هم تشویق شوند.
نیک طبع نماینده بخش صنعت ما به عنوان صنعت گر، یک بخش بزرگی در بخش نساجی هستیم که این کار را ساماندهی می کند.به نظر ما باید یک اتاق فکری تشکیل شود و از حضور طراحان استفاده کنیم.

پاسخ به خبرنگاران

در ادامه این مراسم،قبادی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که در جدول زیر آمده است:

 

سوال پاسخ
فروش محصولات هدف از این نمایشگاه ارائه آثار منتخب است و نباید به تولیدکننده فشار آورد که ارزان بفروشند اما گران فروشی هم نداریم و قیمتها منطقی هستند.امسال اتحادیه بر کیفیت و قیمت نظارت دارد.
حضور مزونهای قانونی ما موضوع هویت بخشی را در این دوره در نظر داریم و مزون هایی مولد که خودشان خالق آثار هستند را حمایت می کنیم و به جشنواره هم دعوت کردیم . تعدادی هم در بخش مسابقه و فروش هستند.
بخش بین اللمل سه نفر از اساتید طراحی در سطح بین اللمل دعوت کردیم که کارگاه آموزشی دارند و انجمن های دوستی کشورهای برزیل ،کره و قزاقستان هم غرفه دارند.
صنعت نساجی و تولید متاسفانه صنعت نساجی و تولید همخوان نیستند چون صنعت نساجی ظرفیت خود را نشان نداده است، اما ما در کارگروه ساماندهی مد ولباس این تعامل را ایجاد می کنیم.
موسسات مدل لباس 30 موسسه مدل لباس تک منظوره داریم که از وزارت ارشاد مجوز گرفتند و بنا داریم 200 موسسه طراحی و دوخت لباس راه اندازی شود تا مدسازی کنند چون ما به دنبال کار دستوری نیستیم.
پوشش مجریان صدا و سیما و هنرپیشگان ما در ابتدای همکاری با صدا و سیما هستیم تا در سریالها و فیلمها آثار منتخبان معرفی شوند اما باید صفحه مد و لباس در تمام مجله ها و رسانه ها باشد.ما از بازیگران و ورزشکاران دعوت کردیم تا در مقوله مد و لباس تاثیر بگذارند.
نمایشگاه دائمی سال 93،نمایشگاه دائمی برای خود کارگروه و طراحان داریم و موزه مد و لباس را هم راه اندازی می کنیم که یک غرفه به این موضوع اختصاص دارد.
نحوه داوری داوری های امسال تفکیک شده و تخصصی هستند.در هر گروه داوری،دو متخصص حوزه و دینی حضور دارند و در بخش کودک و نوجوان هم متخصص کودک داریم.شاخص ها در هر گروه مشخص هستند و باید هر لباس 60 امتیاز بگیرد تا به بخش نمایش مسابقه راه یابد.

ژورنال
ما در نظر داریم ژورنالهایی با استاندارد جهانی اما ایرانی- اسلامی تهیه کنیم .هر تولید کننده و طراح می تواند با رعایت اصول این مجوز را بگیرد.

 

نمایشگاه مد و لیاس از 15 تا 23 اسفند در تالار وحدت از ساعت 10 صبح تا 10 شب برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد