مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

مهمترین اولویتهای وزارت صنعت،معدن وتجارت در سال 93

مهندس محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت ،معدن و تجارت در گردهمایی سراسری روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها که عصر پنج شنبه برگزار شد افزود: در بحث صادرات می‌بایست نسبت به گذشته «جهشی» عمل کنیم و در این راستا لغو تعهدات ارزی صادرات صورت گرفته است.
  مهندس نعمت زاده در ادامه تصریح کرد: ثابت نمودن میزان تعرفه برای سه سال و تلاش مضاعف سازمان توسعه تجارت برای افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی و خدمات فنی و مهندسی از مهمترین سیاست‌های این وزارتخانه است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رسیدن به رقم 40 میلیارد دلار صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی نیاز به عزم جدی تولیدکنندگان در ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و صادرکنندگان در افزایش ارتباطات تجاری دارد.
وی با بیان اینکه در گذشته ارتباطات تجاری و بازرگانی با برخی از کشورها در سطح پایینی بود افزود: در این راستا اعزام رایزنهای بازرگانی به کشورهای مختلف بویژه کشورهای آفریقایی از مواردی است که باید به آن توجه شود.
وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام به ایجاد اشتغال پایدار در کشور منجر می شود.
نعمت زاده تصریح کرد: برای کاهش رکود در اقتصاد کشور باید به سمت افزایش تولید وصادرات برویم
وی گفت: برای رفع موانع تولید اگر نیاز به بازنگری واصلاح هر مصوبه ای باشد اقدام خواهیم کرد کما اینکه تاکنون هم تعدادی از آیین نامه ها ومصوبات را اصلاح نموده ایم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها دغدغه این وزارتخانه ضمن حمایت از تولیدکنندگان کاهش فشار بر قشر آسیب‌پذیر جامعه است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر انسجام فکری و اتخاذ وحدت رویه میان کلیه مدیران سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها همچنین معاونین ستادی و صفی وزیر، افزود: با تشکیل جلسات مختلف در سطح سازمانها و تشکل‌های صنعتی و معدنی می‌توان به یکسان‌سازی ایده‌های موجود در موضوعاتی نظیر افزایش صادرات‌، سرمایه‌گذاری خارجی، ارتقای بهره‌وری و سایر موضوعات مربوط به توسعه صنعتی، معدنی و تجاری اقدام نمود.
وی با تأکید بر اینکه مجموعه وزارتخانه باید با هم کار کنند و به یکدیگر کمک کنند تا خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم صورت گیرد، افزود: پرهیز از دوباره‌کاری، برگزاری نشست‌های تخصصی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، طبق برنامه‌ عمل نمودن و استفاده از خرد جمعی از نکاتی است که نباید از نظر مدیران حوزه صنعت، معدن و تجارت دور بماند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تلاش شبانه‌روزی مدیران صنعت، معدن و تجارت در جهت ایجاد امیدواری در مردم می‌باشد، یادآور شد: در «دولت تدبیر و امید»، مأیوس نشدن، استفاده از خرد جمعی، بهره‌گیری از مفاد قانونی، حذف بروکراسی‌های اداری، بی‌برنامه عمل نکردن و ایجاد امید به توسعه و پیشرفت کشور در ارکان‌ مختلف از نکاتی است که می‌بایست در خدمتگزاری به مردم مدنظر قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد