مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

بررسی ساخت شهرک نساجی در گیلان

بررسی ساخت شهرک نساجی در گیلان

دکتر محمد علی نجفی در نشست بررسی ساخت شهرک نساجی گیلان گفت : متأسفانه به صنعت نساجی گیلان که به عنوان قطب این صنعت در کشور شناخته می شد در سالهای گذشته بی مهری شده است .

وی با اشاره به جایگاه صنایع نساجی گیلان گفت : روزگاری تولیدات پوشاک استان به کشورهای غربی صادر می شد اما هم اکنون این صنعت با چالش های اساسی مواجه است و تعداد زیادی از کارگرانی که در این کارخانه ها کار می کردند نتوانستند امنیت شغلی خود را حفظ کنند .


  

وی با بیان اینکه ازطریق دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی به دنبال ایجاد شهرک نساجی در گیلان هستیم گفت : وجود نیروهای انسانی ماهر ، شرایط آب و هوایی مناسب ، فراهم بودن زیرساخت های زیربنایی ، موقعیت جغرافیایی و همجواری با کشورهای آسیای میانه که از بازار مناسب صادرات پوشاک برخوردارند از مزیت های سرمایه گذاری در این صنعت است .

نماینده عالی دولت گفت : ایجاد شهرک نساجی در گیلان از طریق مشارکت بخش خصوصی راهکار نجات صنعت نساجی در گیلان است و این آمادگی در استان برای حمایت از سرمایه گذاران به خوبی وجود دارد .

استاندار گیلان گفت : وجود ۲۵ واحد تولیدی بافندگی ۱۳ واحد ریسندگی ، ۶ واحد تولید پروپلین و ۵ واحد تولید نخ ابریشم پشتوانه ی مناسب برای ایجاد این شهرک است .

وی با اشاره به اینکه مطالعات ساخت این شهرک که در خاورمیانه بی نظیر خواهد بود در حال اتمام است افزود : برای ساخت شهرک صنایع نساجی به ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است که با راه اندازی آن در مرحله ی اول ۳ هزار نفر بکار گیری می شود .

دکتر نجفی گفت : باتوجه به اینکه بانک صنعت و معدن بعضی از کارخانه های نساجی در گیلان را تحت پوشش دارد میتواند نسبت به ایجاد شهرک صنایع نساجی گیلان با ادغام و نوسازی صنایع موجود اقدام کند .


منبع : دیار میرزا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد