مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تولید سالانه بیش از 3 هزار تن انواع نخ در فردوس

مدیرکارخانه نساجی فردوس خبر داد
تولید سالانه بیش از 3 هزار تن انواع نخ در فردوس
مدیر کارخانه نساجی فردوس از تولید سالانه 3 هزار و 200 تن انواع نخ در این کارخانه خبر داد.
سید رحیم شکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: کارخانه نساجی فردوس از سال 1369 در این شهرستان راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد که پس از گذشت چند سال تعطیلی و دوباره از سال 1384 آغاز به کار کرد.
وی گفت: در حال حاضر سالانه 3 هزار و 200 تن انواع نخ پنبه‌ای، ویسکوز و پلی‌استر در کارخانه نساجی فردوس تولید و به شهرهای مشهد، تهران و دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.
   مدیر کارخانه نساجی فردوس افزود: مواد اولیه کارخانه از خراسان جنوبی، رضوی و شهرستان‌های بشرویه، سرایان، مشهد و تربت جام و الیاف مصنوعی نیز از کشورهای ازبکستان، هند و تایلند تهیه می‌شود.

شکوری تصریح کرد: در کشور ما به دلیل اینکه نیروی انسانی ارزان قیمت وجود ندارد، بنابراین قیمت تمام شده ارزان نیست و در نتیجه امکان صادرات به کشورهای دیگر میسر نیست و این در حالی است که در کشورهایی مانند چین، هند و پاکستان که هزینه تولید آنها کم است زمینه صادرات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی منابع آبی محدود است، یادآور شد: با توجه به نبود آب در منطقه، کشاورزی نمی تواند محور توسعه قرار گیرد و باید به سمت توسعه صنعت پیش برویم.

مدیر کارخانه نساجی فردوس اضافه کرد: در صورت حمایت دولت از سرمایه‌گذار و بخش تولید، با توسعه صنعت نساجی در مناطق کم آب مانند فردوس و دیگر شهرهای کویری، می‌توان زمینه تولید و اشتغال زیادی را فراهم کرد.

اشتغال 170 نفر در کارخانه نساجی فردوس

شکوری از اشتغال‌زایی تعداد 170 نفر در کارخانه نساجی فردوس خبر داد و افزود: در کنار نساجی تعداد چهار واحد گردبافی نیز راه‌اندازی شده که مواد اولیه این واحدها از کارخانه نساجی فردوس تامین می‌شود.

وی اشتغال‌زایی واحدهای گردبافی فردوس را نیز 20 نفر اعلام و تصریح کرد: در این واحدها نیز روزانه 5/2 تن انواع پارچه پنبه‌ای، ویسکوز و پلی‌استر تولید و برای رنگرزی به شهرهای همجوار ارسال می‌شود.

مدیر کارخانه نساجی فردوس میزان سرمایه‌گذاری این واحد تولیدی برای خرید ماشین‌آلات در سال 1384 را مبلغ 11 میلیون یورو اعلام کرد و یادآور شد: افزایش نرخ یورو سبب شده که در بازپرداخت میزان تسهیلات با مشکل مواجه باشیم و چون این نرخ روزبه روز افزایش می‌یابد امکان بازپرداخت اقساط وجود ندارد.

شکوری سرعت در تولید را بسیار مهم دانست و اذعان داشت: حمایت و پشتیبانی از تولید سبب اشتغال‌زایی می‌شود چرا که دولت نمی‌تواند برای همه فارغ‌التحصیلان اشتغال ایجاد کند بنابراین باید با ایجاد واحدهای تولیدی و حمایت از سرمایه‌گذار برای اشتغال بیشتر تلاش کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد