مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پارس‌آباد رتبه اول را در تولید پنبه دارد

فرماندار پارس‌آباد:
پارس‌آباد رتبه اول را در تولید پنبه دارد

فرماندار شهرستان پارس‌آباد از رتبه اول شهرستان پارس‌آباد در سطح زیر کشت و میزان تولید پنبه در استان اردبیل خبر داد.

خبرگزاری فارس: پارس‌آباد رتبه اول را در تولید پنبه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کریمی ظهر امروز در نشست با مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل اظهار داشت: میزان تولید پنبه در شهرستان پارس‌آباد همه ساله افزایش می‌یابد به طوری که امسال پیش‌بینی می‌کنیم 9 هزار تن وش پنبه برداشت شود.


  

وی خاطرنشان کرد: 3 هزار هکتار از اراضی آبی این شهرستان به زراعت پنبه اختصاص یافته که با توجه به سودآوری این محصول رغبت علاقمندان به تولید آن رو به افزایش است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد یادآور شد: پارس‌آباد از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید پنبه جایگاه نخست استان اردبیل را دارد به طوری که 3 هزار تن مهلوج پنبه نیز در این منطقه استحصال می‌شود.

کریمی به حمایت همه جانبه از تولید‌کنندگان پنبه اشاره کرد و گفت: این حمایت‌ها به حدی است که ما تمام محصول تولیدی زارعان را به قیمت مناسب خریداری و تحویل کارخانه‌های نساجی می‌دهیم.

این مسئول تصریح کرد: با عقد قرارداد با کارخانه آرتا تجارت زرین اردبیل بخش قابل توجهی از پنبه مهلوج شده به آن مجموعه تولیدی بارگیری می‌شود.

وی افزود: با گسترش تولید مهلوج پنبه امیدواریم زمینه کشت متناوب محصولات متنوع در این منطقه فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل نیز در این نشست از خرید محصول پنبه و کمک به ارسال محصولات به کارخانه‌های ریسندگی خبر داد.

لطف‌الله نامور ابراز داشت: وش پنبه تولید شده در پارس‌آباد از مرغوب‌ترین پنبه‌های کشور است.

وی تصریح کرد: ضرورت تکمیل مجموعه‌های ریسندگی و بافندگی را با گسترش تولید پنبه در منطقه یادآور شد و ادامه داد: کارخانه‌هایی نظیر آرتا تجارت اردبیل می‌تواند از این ظرفیت استفاده کنند.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: این کارخانه 35 میلیون قطعه انواع پوشاک را می‌تواند تولید و صادر کند که بخش عظیمی از پنبه تولیدی از این محل تامین می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد