مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

عدم بازاریابی مهمترین مشکل صادرکنندگان ایرانی در عراق است

موسوی:
عدم بازاریابی مهمترین مشکل صادرکنندگان ایرانی در عراق است
آبادان – خبرگزاری مهر: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: یکی از مهمترین مشکلات صادرکنندگان ایرانی عدم بازاریابی در کشور عراق است.

علی موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه صنعت، تجارت و بازرگانی برای رسیدگی به مشکلات و رفع موانع پیش روی صادرکنندگان محصولات تولیدی با حضور مسئولین ایرانی و عراقی در منطقه آزاد اروند افزود: بر اساس هماهنگیهای به عمل آمده با رایزن جمهوری اسلامی ایران در عراق قرار شد در این خصوص همکاریهای لازم انجام شود.  

وی همچنین از ایجاد بانک اطلاعاتی تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند خبر داد و اظهار کرى: این بانک اطلاعاتی  شامل مجموعه اطلاعات مورد نیاز محصولات تولید شده ایرانی است که در اختیار رایزن اقتصادی، واردکنندگان محصولات و فعالان اقتصادی عراق قرار می گیرد تا با چگونگی ارتباط با بازار ایران آشنای پیدا کنند.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای حل مشکلات صادرکنندگان به صورت عملیاتی در شهرک صنعتی و مرز تجاری شلمچه تصریح کرد: در این کارگروه تجار به بیان مشکلات خود پرداختند که در این خصوص نیز راهکارها و تفاهمهای لازم از سوی مسئولان ایرانی و عراقی ارائه شد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند از عدم هماهنگی گمرک عراق در خصوص اعلام به موقع بخشنامه های مربوط به واردات کالا به گمرک ایران و همچنین تاخیر زیاد شرکت تاةید کننده استاندارد واردات کالا در عراق، تفاوت ساعات کاری گمرک دو کشور از دیگرمشکلات فرا روی تجار، بازرگانان و صنعتگران ایرانی عنوان کرد.

موسوی ابراز امیدواری کرد تا با توافقات صورت گرفته در خصوص تشکیل مداوم جلسات گمرک شلمچه و گمرک عراق این مشکل نیز رفع شود.

وی ضمن قدردانی از سعه صدر مجموعه فعالان اقتصادی منطقه به ویژه در بخش خصوصی، حضور مسئولان کشوری و استانی ایران و عراق در منطقه آزاد اروند را سرآغازی برای رفع همیشگی مشکلات و موانع صادرات ایران به عراق دانست.

به گفته موسوی در جریان برگزاری دو روزه میزگرد بررسی موانع صادرات ایران به عراق که مسئولان ایرانی و عراقی، صاحبان صنایع، تجار و بازرگانان دو کشور حضور داشتند شرکت کنندگان ضمن بازدید از بخشهای مختلف به بیان مشکلات خود در حوزه صادرات به عراق پرداختند.

وی با اشاره به استقبال مسئولان و بازرگانان عراقی از محصولات تولیدی در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند گفت: هیات عراقی از محصولات شرکت "جی ال ایکس" تولید کننده گوشی های تلفن همراه و شرکت "نساجی بردیا جنوب" تولید کننده انواع البسه صنعتی استقبال کردند و آمادگی خود را برای ایجاد فروشگاه و بازاریایی محصولات ایرانی در کشور عراق اعلام کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد