مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

افزایش حضور تجار ایرانی در معاملات بورس ترکمنستان

افزایش حضور تجار ایرانی در معاملات بورس ترکمنستان

خبرگزاری فارس: در حالی حضور تجار ایرانی در بازار معاملات بورس ترکمنستان طی ماه‌های اخیر افزایش چشمگیری یافته است که هفته گذشته تجار ایرانی کلیه محصولات یک پالایشگاه معتبر نفت در ترکمنستان را خریداری کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‏‌آباد، تجار ایرانی هفته گذشته کلیه محصولات یک پالایشگاه نفت در ترکمنستان که برای داد و ستد در بازار بورس کالا و مواد خام این کشور عرضه شده ‏است، خریداری کردند.

سازمان بورس کالا و مواد خام این کشور ضمن تأیید این مطلب بدون اشاره به میزان دقیق ارزش این معامله، تصریح کرد که تجار ایرانی کلیه محصولات پالایشگاه نفت «سیدی» واقع در شرق ترکمنستان به ویژه محصول قیر (مازوت) مارک «ام -1000» را خریداری کرده‏‌اند.

خبرگزاری رسمی ترکمنستان در گزارشی از اوضاع معاملات هفته گذشته میلادی بازار بورس کالا و مواد خام این کشور ضمن تأیید مطالب فوق، افزود: هفته گذشته میلادی در این بورس 35 مورد قرارداد به ارزش 65 میلیون و 208 هزار دلار و نیز هشت میلیون و 992 هزار منات (واحد پول ملی ترکمنستان) توسط تجار خارجی به ویژه کشورهای ایران، امارات، آمریکا، افغانستان، سنگاپور، روسیه،آمریکا، چین، انگلیس، ترکیه و نیز کشورهای همسود مورد داد و ستد قرار گرفته‏ است.

فراورده‏‌های نفتی و پتروشیمی، گاز مایع، محصولات نساجی، پشم و پوست، گیاهان درمانی تولید محلی از مهمترین اقلام کالا و محصولاتی هستند که در بازار بورس کالا و مواد خام ترکمنستان با حضور تجار کشورهای مذکور و ... مورد داد و ستد قرار می‏‌گیرند.

در بازار بورس کالا و مواد خام ترکمنستان در طول یک هفته دسته کم 3 مورد معاملات بورس برگزار می‌شود و محصولات تولید محلی به ویژه موارد مذکور در آن مورد داد و ستد قرار گرفته و تجار شرکت کننده در این معاملات مجوز برای انتقال آنها به خارج از مرزهای ترکمنستان را نیز دریافت می‏‌کنند.

این در حالی است که حضور تجار ایرانی در معاملات بازار بورس کالا و مواد خام ترکمنستان همچون گذشته در حال افزایش و داد و ستد در این بازار توسط تجار ایرانی چشمگیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد