مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

آمار صادرات و واردات صنایع نساجی و پوشاک طی 7 ماهه نخست سال جاری

آمار صادرات و واردات صنایع نساجی و پوشاک طی 7 ماهه نخست سال جاری
کاهش واردات ماشین‌آلات نساجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته
وقفه در نوسازی و توسعه صنایع نساجی کشور

بر اساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی و بر اساس آمار گمرک ایران طی 7 ماه اول سال جاری آمار صادرات صنایع نساجی بالغ بر حدود 419.4 میلیون دلار و ارزش صادرات صنایع نساجی طی همین مدت با احتساب فرش دستباف و رنگ و ماشین‎آلات بالغ بر حدود 672.4 میلیون دلار می‎باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 28.16 و 12.53 درصد رشد داشته است. این در حالی است که رشد صادرات این صنعت در 5 ماه و 6 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 45.7 و 38.96 درصد بوده است که این امر حاکی از افت تدریجی رشد صادرات این صنعت طی ماه‌های اخیر می‌باشد.

بر اساس این گزارش، عمده‎ترین اقلام صادراتی طی این مدت از نظر ارزش به ترتیب عبارت است از انواع کفپوش های ماشینی، انواع الیاف، انواع پوشاک و انواع نخ.

شایان ذکر است که ارزش صادراتی انواع الیاف، پتو، نخ و کفپوش‌های ماشینی در 7ماهه مورد بحث به میزان قابل توجهی رشد داشته و به ترتیب 48.65، 40.34، 31.12 و 29.92 درصد افزایش یافته است. این درحالی است که در همین مدت ارزش صادراتی پوشاک نسبت به سال گذشته 14.32 درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر ارزش واردات 162.0 میلیون دلاری ماشین‌آلات نساجی به کشور طی 7 ماه نخست سال جاری نشان از کاهش 37.24 درصدی واردات آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد که این امر نشان از وقفه در نوسازی و توسعه صنایع نساجی کشور طی سال جاری به دلایل عدیده از جمله تحریم‌های بین‌المللی و قفل شدن سیستم بانکی دارد که اثرات آن در سال های آینده بیشتر نمایان خواهد شد.
بر اساس آمار موجود، طی این مدت حدود 1019.2 میلیون دلار انواع کالاهای نساجی با احتساب ارزش واردات رنگ و ماشین‎آلات این صنعت وارد کشور شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 5.08 درصد کاهش یافته است. عمده‎ترین اقلام نساجی وارد شده به کشور به ترتیب ارزش عبارتند از الیاف نساجی، انواع ماشین‎آلات، انواع نخ و انواع پارچه.

همچنین طی مدت مذکور بالغ بر حدود 89.1 میلیون دلار الیاف پنبه به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی بالغ بر 35.59 درصد را تجربه کرده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
نساجی کاشان چهارشنبه 22 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:16 ب.ظ http://textile-kashan.tk

باسلام

سایت شما در وب سایت نساجی کاشان ثبت شد

ما را هم در پیوندهای خود ثبت کنید

با تشکر
مدیریت سایت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد