مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

هزاران کارگر نساجی در پی آتش سوزی مرگبار اخیر در بنگلادش تظاهرا

پس از کشته شدن بیش از صد نفر بر اثر آتش سوزی اوایل هفته در یک کارخانه پوشاک در بنگلادش، هزاران کارگر خشمگین نساجی روز دوشنبه در حومه داکا پایتخت این کشور، تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از داکا، این آتش سوزی، بدترین حریق یک کارخانه در بنگلادش بود.
یک آتش سوزی دیگر نیز روز دوشنبه در یک کارخانه چند طبقه تولید پوشاک در حومه داکا روی داد ولی مقامات اداره آتش نشانی اعلام کرد آتش تحت کنترل در آمده و براساس گزارشها، هیچکس در این حادثه آسیبی ندیده است.
کارگران یک کارخانه و ساکنان منطقه صنعتی آشولیا در حومه داکا جاییکه آتش سوزی گسترده روز شنبه در آن به وقوع پیوست، جاده ها را مسدود و کاری کردند دیگر کارخانه ها نیز تعطیل شوند.

معترضان خواستار مجازات عوامل این فاجعه شدند.
یک کارگر که خود را شهیده معرفی کرد، با اعلام اینکه «من نتوانسته ام مادرم را پیدا کنم»، افزود: «من خواهان عدالت هستم. من درخواست می کنم که مالک کارخانه دستگیر شود».
پلیس و مقامات اعلام کردند باریک بودن راه های خروج از این ساختمان نه طبقه باعث گیر افتادن کارگران و کشته شدن صد و یازده نفر و زخمی شدن بیش از صد و پنجاه تن دیگر شده است.
امیر الحق الامین رئیس اتحادیه ملی کارگران نساجی بنگلادش اعلام کرد: «این حادثه آتش سوزی فاجعه بار، در نتیجه ادامه بی توجهی به ایمنی و سلامت کارگران روی داد».
شرایط کار در کارخانجات بنگلادش به شدت بد است به طوریکه قوانین ایمنی به ندرت اجرا می شود و شلوغی بیش از حد و قفل بودن درهای اضطراری کارخانه ها، امری شایع است.
بیش از سیصد کارخانه نزدیک داکا امسال به علت اعتراضات کارگران به مدت تقریبا یک هفته تعطیل شدند.
به گفته مقامات آتش نشانی، دست کم پانصد نفر از سال دو هزار و شش تاکنون بر اثر حوادث در کارخانجات پوشاک بنگلادش جان باخته اند.
بنگلادش حدود چهار هزار و پانصد کارخانه تولید پوشاک دارد و پس از چین، به عنوان بزرگ ترین صادرکننده لباس در جهان به حساب می آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد