مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

رشد 40 درصدی صنعت نساجی اصفهان در سه ماهه نخست سال 91

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: صنعت نساجی در سه ماهه نخست سال جاری در حدود 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی دوشنبه شب در مراسم تجلیل از 30 تلاشگر این عرصه واقع در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه صنعت و تولید تصریح کرد: با توجه به روزهای سخت و وجود تحریم‌ها،  تورم، عدم کمک و ارایه بسته‌های حمایتی طرح هدفمندی یارانه‌ به خود می‌بالیم که در صنعت نساجی در سه ماهه نخست امسال در حدود 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته‌ایم.

وی از عدم کمک‌رسانی به استان در زمینه خشکی زاینده‌رود سخن گفت و افزود: مقرر شده بود که اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان در سخت‌ترین شرایط طبیعی از لحاظ آب و خشکی رودخانه ‌زاینده‌رود طی دو سال گذشته کمک‌به استان شود، اما این مساله اجرایی نشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اصفهان را از نظر درآمد رتبه نخست و از لحاظ کمک کشوری به استان در جایگاه یک به آخر اعلام و تاکید کرد: در شرایط موجود استان اصفهان با افزایش تولید کشاورزی نسبت به سال گذشته روبه‌رو بوده به همین مناسبت جشن گندم را در استان برگزار می‌کنیم.

وی تمامی این گفته‌ها را به ضرر استان اصفهان خواند و افزود: با توجه به صحبت‌های انجام شده مسئولان آن را استانی برخوردار قلمداد می‌کنند.
 
سهل‌آبادی تاکید کرد: استان اصفهان با توجه به شرایط سخت موجود توانسته رتبه نخست در مبحث توسعه یافتدگی رتبه دوم در صادرات را به خود اختصاص دهد.
 
وی ادامه داد: صنعت اصفهان در تمام دولت‌ها پویا بوده اما در حال حاضر با مشکلات بسیاری از جمله رفتن برخی از فعالان این عرصه پشت میله‌های زندان روبرو است.
 
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خطاب به مسئولان استانی تاکید کرد: انتظار داریم استاندار اصفهان همانند استاندار گیلان و مازندران که به کشت برنج اهمیت می‌دهند متولی مبحث صنعت در استان اصفهان نیز باشد.
 
جامعه صنعتی کوچک‌ترین اختیاری برای رفع مسائل خود ندارد

وی با اشاره به ساختار خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: این نهاد خصوصی از 45 انجمن همگن و شعبه در تمام شهرستان‌ها و بیش از 100 هزار واحد صنفی برخوردار است.

سهل‌آبادی تاکید کرد: ما از هیئت دولت انتظار داریم که  توجه ویژه‌ای به استان اصفهان داشته و اختیاراتی را به بخش خصوصی، خانه صنعت، معدن و تجارت، همگن‌های صنعتی واگذار کنند.

وی خطاب به مسئولان امر شرکت‌کننده در این مراسم گفت: جامعه صنعتی کوچک‌ترین اختیاری برای رفع مسائل خود ندارد و در حال حاضر نیز در مبحث ثبت سفارشات ارز با مشکل روبرو هستند که چرا  بعد از گذشت 2 ماه برای ثبت سفارش هیچ بانکی در استان ارز مورد نیاز را تامین نمی‌کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: مقرر شده بود خدمات زیربنایی از قبیل برق، آب و گاز تا درب شهرک‌های صنعتی استان هدایت شود با این وجود واحدهای صنعتی با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند و بودجه کمی نیز برای انها در نظر گرفته شده است.
 
وی مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مورد خطاب قرار داد و گفت: حداقل از خانواده خودمان انتظار داریم که جریمه و بهره‌های را با اندکی کاهش اتخاذ کند.
 
سهل‌آبادی تاکید کرد: در استانی که بین کارفرما و کارگر دوستی حاکم است امید است با توجه به شرایط موجود واحدهای صنعتی مجبور به اخراج و کاهش نیروهای خود نشوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد