مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

سرمایه گذار نساجی برای بحران کارگران کاری صورت نداده است

ورود سرمایه گذار خارجی تا حدودی بحران ماشین آلات را حل کرده است اما برای کارگران و مطالباتشان کاری صورت نگرفته است.

ساری - ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران در اولین نشست مطبوعاتی در سال ۹۱ ضمن تبریک میلاد فاطمه زهرا (س) و روز زن به مشکلات نساجی مازندران اشاره کرد و گفت: ورود سرمایه گذار خارجی تا حدودی بحران ماشین آلات را حل نموده است اما برای کارگران و مطالباتشان کاری صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا از ساری، مرتضی هاشم‌پور در مورد مشکلات کارخانه روغن نباتی غنچه یادآوری کرد: ۹۰ درصد مواد اولیه این کارخانه وارداتی بوده است تحریم‌ها مانع ورود مواد ولیه می‌باشند و از طرفی مشکل گروه مدلل (صاحبان کارخانه) بدلیل دست داشتن در مشکلات اقتصادی اخیر با بانک‌ها هم مزید بر علت شد اما ۳۱ اردیبهشت آخرین فرصت گروه مدلل برای حل مشکلات می‌باشد و بعد از تصمیم جدی گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: تحریم‌ها و تهدید‌ها فعل و انفعالاتی را در اقتصاد کشور به وجود آورده است که به چرخه تولید و اقتصاد ضربه وارد آورده است.

هاشم‌پور با بیان اینکه تولید کنندگان باید بدانند که زمان دوره تولید یارانه‌ای به سر آمده است و در ادامه افزود: با هدفمندی یارانه‌ها تولید کنندگان و صنعتگران در یک فضای شفاف اقتصادی فصل نوینی ایجاد کرده‌اند.

وی کاهش قیمت تمام شده را از ارکان مهم پیشرفت صنعتگران عنوان کرد و گفت: عرصه تولید یک میدان مسابقه است که تولید کنندگان باید به خیلی از موارد دقت نظر داشته باشند تا از این چرخه خارج نشوند.

ارتقای کیفیت به همراه نگه داشتن قیمت نیاز به مدیریت اقتصادی دارد

وی افزایش بهروه وری در کار، استفاده بهینه از نیروی کار، مصرف بهینه انرژی و مدیریت ضایعات را دایره مدیریتی تولیدکنندگان برای برون رفت از مشکلات تولید یاد کرد و گفت: ارتقای کیفیت به همراه نگه داشتن قیمت نیاز به مدیریت اقتصادی دارد و عدم توجه به آن منجر به شکست خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران از تولید کنندگان خواست یک نگاه صادرات نما داشته باشند و تولید کنندگان نیز به تولیداتی فکر کنند که در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند و ماندگاری خود را حفظ نماید.

وی خاطر نشان کرد: چرخه تولید اگر صادرات محور باشد از رونق بهتری برخوردار خواهد بود و از سوی دیگر هم مطالبات نظام را برآورده خواهد کرد.

۲۷۷ میلیون دلار صادرات مازندران در سال گذشته صورت گرفت

هاشم‌پور از افزایش صادرات استان در سال گذشته خبر داد و گفت: هدف گذاری ما در سال گذشته ۲۲۰ میلیون دلار برآورد شده بود اما آنچه که اتفاق افتاده است ۲۷۷ میلیون دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران از همه دستگاه‌ها خواست برای اینکه منویات رهبری جهت حمایت از تولید به بار نشید به صورت همسو جهت حمایت از تولید داخلی حرکت نمایند و در ادامه اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی باید در همه مردم نهادینه شود.

وی از اختصاص دو هزار میلیارد تومان به عنوان تسهیلات بانکی جهت تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت جهت حمایت از تولید کنندگان خبر داد و گفت: مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به واحدهایی که مشکل دارند حتی به صورت بلاعوض تعلق خواهد گرفت.

اولین محموله صادراتی برنج به اقلیم کردستان ارسال شد

هاشم‌پور با ابراز خرسندی، صادرات اولین محموله برنج به اقلیم کردستان را از دست آوردهای سفرهای تجاری استان عنوان کرد و گفت: شناخت ظرفیت‌ها در کشورهای هدف، بازرار‌شناسی و بازار سازی از اهداف سفرهای تجاری بوده است.

وی تعامل بانکهای استان با واحد تولیدی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: حیات اقتصادی بانک‌ها منوط به ارتباط گسترده با تولید کنندگان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران در ادامه با ابراز نگرانی از مشکلات واحد‌های تولیدی قطعه سازی صنعت خودرو پرده برداشت و گفت: مشکلات این واحد‌ها ارتباطی به تحریم و تهدید ندارد و عدم دریافت مطالبات این واحد‌ها از صنعت خودرو سازی باعث بروز مشکلات این واحدهای تولیدی شده است.

وی از احداث نمایشگاه همایش‌های بین المللی و نمایشگاه تخصصی در مرکز استان خبر داد و گفت: این از مصوبات سفر رئیس جمهور می‌باشد و به زودی در جاده فرح آباد ساری احداث می‌گردد.

هاشم‌پور سازمان را متولی گرانی ندانست و در ادامه تصریح کرد: شکاف بین نرخ ارز، پیامدهای هدفمندی یارانه‌ها، شرایط اقتصادی منطقه و عدم واردات به موقع باعث گرانی است و ارتباطی با وزارت صنعت، معدن و تجارت ندارد.

وی در پایان اظهار داشت: بیش از ۵ هزار واحد نیمه تمام در استان وجود دارد و سازمان نمی‌تواند بانک‌ها را مکلف کند تا به واحد‌های نیمه تمام پرداختی داشته باشد.

نظرات 2 + ارسال نظر
آفتاب یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:34 ق.ظ

سلام
چرا اینجا خبری نییییییییییییییییییییییییییییییییییس؟؟!!!
.
.
.
.
.
.کسی آیا هیت صدای مرا بشنود.....؟؟!!!!
آهاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای .......

سلام
ممنون از نظرات همیشگی شما
شعرتون هم قشنگه حتما ازش استفاده می کنیم

آفتاب شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:58 ق.ظ

سلام دوست عزیز.این شعر رو در جواب ؛اهل دانشگاهم؛نوشتم.ناقابله....

.............................................
اهل دانشگاهی؟
رشته ات علافی ست؟
جیب هایت پرخالی ست؟
دوستانت همه از دم نا باب؟!!
و خدایی که تو را کرده خواب....
همه را میدانم
من که خود همدردم...
اهل دانش نیستم
بخصوص دانشگاه...
اهل کار هستم من
اهل هر کوشش بی وقفه که من را
قدمی نزدیکتر ،می کند بر پولها....
اهل دانش بودم
در قدیم الایام
منتها در جیبم
یک شپش محض رضای خدا هم نگزید!!
خوب میدانستم
سهم آینده من هیچی نیست
پس کمر را بستم
برتمام همت تا که پولها را سخت پارو بکنم!
و حالا می فهمم
که چرا می گویند
مرد تاجر خوب است و مهندس ...
چشم ها را شستم
جوردیگر دیدم
و من از آدم دانا هم دیگر نترسیدم
و حالا من اینجا
به گور پدر علم و هنر می گویم
تسلیت باد به تو...!!
و به روی پدر پول و پله میخندم!!
کار ما نیست شناسایی هر پول و پله
کار ما پول درآوردن و خرج خوب است!!

یاد تو باشد دوست
تجربه روی تمام دانش
مثل گچ کرد سفید
پس برو کاری کن
تو برو بنایی...
تو برو قنایی...
تو برو در پی هر کار شریف!
حتی اگر میدهد او
مبلغ ناچیز به تو...
تو شرافتمند باش!!
تو شرافتمند باش!!
....................................
به ما هم یر بزنی خوشحال میشیم.آدرس ما:
medadtarash89.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد