مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور برای300 کارگر اخراجی

اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور برای300 کارگر اخراجی

نماینده کارگران نساجی مازندران گفت: سازمان تامین اجتماعی از اجرای قانون سخت و زیان آور در خصوص ۳۰۰ کارگر قراردادی نساجی مازندران سر باز می‌زند.

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایلنا، محمد نوبخت ضمن اشاره به مصوبه هیئت دولت در خصوص احتساب سوابق بیمه بیکاری کارگران اخراجی نساجی مازندران جزء سوابق مشاغل سخت و زیان آور، افزود: تامین اجتماعی استان از اجرای این مصوبه در خصوص کارگرانی که پیش از ابلاغ این مصوبه از بیمه بیکاری استفاده می‌کردند سر باز زده و دولت مجددا در خصوص این کارگران اصلاحیه‌ای فرستاد و ابلاغ کرد که اجرای این مصوبه شامل همه کارگران نساجی ‌شود. 



او با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بابت سهم چهار درصدی در ازای بازنشسته کردن ۳۰۰ کارگر مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از مالک کارخانه دریافت کرده است، ادامه داد: متاسفانه بعد از تعطیلات نوروز تامین اجتماعی استان از اجرای مصوبه خودداری کرده و علی‌رغم اینکه این مصوبه امضای مدیر عامل تامین اجتماعی استان را در خود دارد به بهانه اینکه دولت باید بار مالی آن را تقبل کند از اجرای آن سر باز می‌زنند.

نماینده کارگران در ادامه عنوان کرد: مدیر عامل کارخانه نساجی مازندران عدم نقدینگی و پائین بودن راندمان کار کارگران را بهانه کرده و ادامه کار و تولید را به صرفه نمی‌داند و خواستار تعلیق کارگران قراردادی و جایگزینی نیروهای جدید بجای نیروهای قدیم شده است.

او همچنین با اشاره به جلسه شورای تامین استان که مدیر عامل را مکلف کرده بود ادامه کار نساجی با شروع به کار کارگران شاغل ادامه پیدا کند، افزود: متاسفانه مدیر عامل کارخانه با این پیشنهاد موافقت نکرده و بر خواسته خود تاکید دارد.

او با بیان اینکه سرمایه گذار کارخانه در خصوص رفع مشکلات نساجی مازندران هیچ اقدامی نکرده است خاطر نشان کرد: تنها کاری که صورت گرفته وارد کردن ماشین آلات جدید است که هنوز در انبار‌ها نگهداری می‌شوند و برای تولید نصب نمی‌شوند.

او با تاکید براینکه کارگران خواستار بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان آور با توجه به مصوبه استاندار و مدیر کل تامین اجتماعی مازندران هستند افزود: اگر سازمان تامین اجتماعی به بهانه بار مالی، مصوبه دولت را اجرا نمی‌کند نباید مصوبه بازنشستگی ۳۰۰ کارگر قراردادی را امضاء می‌کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد