مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

برنامه‌های حمایت از صنعت نساجی

برنامه‌های حمایت از صنعت نساجی/تولید و ایجاد فروشگاه‌های پوشاک ایرانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت با تشریح برنامه‌های این وزارتخانه برای حمایت از صنعت نساجی در سال تولید ملی،گفت: تولید پوشاک ارزان قیمت و ایجاد فروشگاه‌های زنجیره پوشاک ایرانی و اسلامی از جمله برنامه‌های وزارت صنعت است.

خبرگزاری فارس: برنامه‌های حمایت از صنعت نساجی/تولید و ایجاد فروشگاه‌های پوشاک ایرانی

مهدی اسلام‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به رشد 13.5 درصدی صادرات کالاهای نساجی،‌پوشاک، چرم و کفش از نظر وزنی و ارزشی در سال گذشته نسبت به سال 89 گفت: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" پیش‌بینی می‌کنیم،میزان تولید داخل از نظر کمی‌وکیفی با رشد همراه باشد و در نتیجه میزان صادرات صنعت نساجی نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سهم صنعت نساجی از ارزش افزوده کل صنعت حدود 4 درصد برآورد می‌شود، تصریح کرد: طبق آخرین ارزیابی‌ها در سال 90 صنعت نساجی، پوشاک، چرم و کفش حدود 12 درصد کل واحدهای تولیدی را در بخش صنعت به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه حدود 12 درصد تعداد کارگران شاغل در بخش صنعت به نساجی اختصاص دارد، گفت:با تقویت صنعت نساجی در کشور حمایت مناسبی از کار ایرانی صورت خواهد گرفت.

اسلام‌پناه با تشریح برنامه‌های وزارت صنعت در سال تولید ملی به منظور تقویت صنعت نساجی اظهار داشت: همکاری با کشورهای سوریه، بلاروس، چین و هند در زمینه تهاتر مواد اولیه مورد نیاز صنعت نساجی و تصویب پیش‌نویس لایحه حمایت از تولید پارچه چادر مشکی در کشور از جمله برنامه‌های امسال است.

وی ادامه داد: در گروه کف‌پوش و فرش نیز با توجه به سهم 34 درصدی این گروه از صادرات صنعت نساجی پیش‌بینی می‌شود امسال رشد 30 درصدی را در تولید فرش ماشینی و کف‌پوش داشته باشیم.

وی به روز رسانی واحدهای فعال در زمینه تولید پتو را از دیگر برنامه‌های دفتر نساجی وزارت صنعت‌ طی سال جاری عنوان کرد و گفت: تشویق سرمایه‌گذاری در صنعت فاستونی و رشد 15 تا 20 درصدی تولید و صادرات صنعت چرم و کفش به ویژه به کشورهای آسیایی نیز جزء برنامه‌های وزارت صنعت است.

مدیر کل نساجی وزارت صنعت، تصویب طرح بازسازی و نوسازی صنعت چرم با ملاحظه زنجیره تولید و توزیع را از جمله برنامه‌های وزارت صنعت در سال تولید ملی اعلام کرد و گفت: امسال پلت‌فرم شبکه‌های زنجیره‌ای فروش در حوزه کفش فعال خواهد شد و قصد داریم از واحدهای صنعت چرم با رویکرد جلوگیری از خروج مواد اولیه مورد نیاز این صنعت حمایت کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه پوشاک نیز برنامه‌هایی برای کاهش واردات کالاهای نهایی و طراحی برند ملی و اسلامی با توجه به سلایق مردم کشور را در دستور کار داریم.

به گفته وی تولید پوشاک ارزان قیمت جهت استفاده اقشار کم درآمد با نهضت تولید کف‌کارخانه‌ای و هماهنگ کردن سامانه صنفی در صدور مجوزها از دیگر برنامه‌های دولت برای حمایت از صنعت نساجی در سال جاری است.

اسلام پناه تبیین ساز و کار لازم برای حمایت از واحدهای تولید‌کننده پوشاک به منظور رشد 5 درصدی تولید و افزایش استفاده از پارچه‌های ایرانی در تولید پوشاک و همچنین تکمیل حلقه‌های نیمه تمام در حوزه تکمیل و چاپ در صنعت پوشاک را از جمله برنامه‌های وزارت صنعت اعلام کرد و گفت: ایجاد فروشگاه‌های زنجیره پوشاک ایرانی و اسلامی توسط بخش خصوصی نیز طی سال جاری در کشور عملیاتی خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد