مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

طراحی مناسب زمینه صادرات را فراهم می‌کند


مدیر انستیتوی طراحی پارچه و لباس:
طراحی مناسب زمینه صادرات را فراهم می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر انستیتوی طراحی پارچه و لباس با اشاره به اهمیت طراحی لباس گفت: باید با طراحی مناسب لباس، زمینه را برای صادرات فراهم کنیم.


خبرگزاری فارس: طراحی مناسب زمینه صادرات را فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از دبیرخانه نخستین جشنواره مد و لباس فجر، طراحان با طراحی لباس‌هایی مطابق با الگوی اسلامی‌ـ ایرانی، می‌توانند زمینه را برای صادرات لباس به دیگر کشورهای مسلمان جهان فراهم کنند.


استاد دانشگاه و مدیر انستیتوی طراحی پارچه و لباس دانشکده شریعتی گفت: طراحان سعی کنند تا با طرح‌های جدید و نوآورانه در جشنواره شرکت کنند.


مهناز ترابیان افزود: در صورتی که جشنواره به بخش‌های مختلف و عام‌تر تقسیم شود طراحان می‌توانند خلاقانه تر عمل کرده و نظر مخاطبان بیشتری را به سوی خود جلب کنند.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف جشنواره باید متمرکز بر طراحی لباس در بخش نوجوان و جوان با معیار اسلامی‌ـ ایرانی باشد تا مورد استقبال قرار گیرد.

این استاد دانشگاه ضمن اشاره به اهمیت انتشار ژورنال در این هنر تصریح کرد: ژورنال به عنوان نتیجه کار و اهمیتی که در الگو سازی لباس دارد باید به عنوان بخش مهمی از فعالیت‌های جشنواره مد و لباس مد نظر قرار گیرد که تاکنون این امر محقق نشده است.
وی بیان کرد: مخاطبان جشنواره به ویژه تولید کنندگان با در دست داشتن ژورنال می‌توانند طرح‌های خود را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهند.
ترابیان اظهار کرد: در صورتی که طراحان بتوانند لباسی با حجاب و مناسب زنان مسلمان ایرانی طراحی کنند و متناسب با آن ژورنال طراحی شود بازار مناسب برای لباس‌ها ایجاد خواهد شد.
مدیر انستیتوی طراحی پارچه و لباس خاطرنشان کرد: هم‌جواری با کشورهای مسلمان این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا با استفاده از طرح‌های اسلامی‌ـ ایرانی و فرهنگ سازی در این زمینه، صادرات لباس با حجاب برای زنان مسلمان را آغاز کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد