مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

25 درصد بورس در دستان3 شرکت قرار دارد

بررسی‌ وضعیت بزرگ‌ترین شرکت‌های بورس نشان می‌دهد که شرکت‌های مخابرات ایران، ملی صنایع مس و فولاد مبارکه با ارزشی معادل 20 میلیارد دلار بزرگ‌ترین شرکت‌های بورس تهران محسوب می‌شوند و در مجموع حدود25 درصد از مجموع کل بورس را در اختیار دارند.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دنشجویان ایران(ایسنا)، بررسی‌ وضعیت بزرگ‌ترین شرکت‌های بورس نشان می‌دهد که بزرگان بورس تهران در اختیار شرکت‌های اصل 44 است و شرکت‌هایی که از سال 85 تا‌کنون وارد بورس تهران شده‌اند ردیف اول شرکت‌های بزرگ را در اختیار دارند.

به این ترتیب رتبه نخست بزرگ ‌ترین شرکت بورسی به شرکت مخابرات ایران اختصاص دارد که با ارزشی معادل143.2هزار میلیارد ریال در صدر جدول ایستاده است؛ این شرکت در حال حاضر 12درصد از مجموع کل بورس تهران را در اختیار دارد.

پس ازشرکت مخابرات ایران، شرکت‌های ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان نیز هرکدام به ‌ترتیب با ارزشی معادل81.3هزارمیلیارد ریال و 72.5هزارمیلیارد ریال در ردیف های دوم و سوم بزرگ‌ترین شرکت‌های بورس جای گرفته‌اند.

بانک تازه وارد پاسارگاد نیز که به تازگی وارد بورس شده است با ارزشی معادل51.7هزار میلیارد ریال در رده چهارم بزرگ ‌ترین شرکت‌های بورس ایستاده است. بر این اساس این بانک در حال حاضر بزرگ‌ ترین بانک بورس تهران محسوب می‌شود و بالاتراز بانک‌های ملت، پارسیان، تجارت، اقتصاد نوین و صادرات قرار گرفته است.

سرمایه گذاری غدیر با ارزشی معادل 51،6 هزار میلیارد ریال در رتبه پنجم قرار گرفته است و بانک‌های ملت با ارزش 34،8، بانک پارسیان با 33،8، بانک تجارت با 30،4 دررده های ششم تا هشتم جای گرفتند.

پتروشیمی پردیس 29هزار میلیارد ریال و بانکهای اقتصاد نوین با 26،6 و بانک صادرات با 24،1 هزار میلیارد ریال در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

این در حالی است که درگذشته شرکت‌هایی چون ایران‌خودرو، سایپا از بزرگ‌ترین شرکت‌های بورس محسوب می‌شدند، اما با کاهش قیمت ارزش سهام این شرکت‌ها نیز کاهش یافت و هم‌اکنون شرکت‌های سایپا ارزشی معادل 20،1 هزار میلیارد ریال و ایران خودرو ارزشی معادل19.1 هزار میلیارد ریال را در اختیار گرفتند و در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد