مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

ضعف زیرساخت‌ها عمده مشکل صنعت چرم و کفش است

رییس انجمن کارآفرینان کفش تبریز با انتقاد از بی توجهی مسئولین در اجرای طرح نوسازی صنعت چرم و کفش، گفت: طرح نوسازی صنعت چرم و کفش تبریز در بروکراسی اداری گرفتار شده است.

احمد خادم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، توضیح داد: تدوین طرح 12 بندی نوسازی صنعت چرم و کفش آذربایجان شرقی از جمله مصوبات دور سوم سفر ریاست جمهوری به استان است؛ با وجود ابلاغ این طرح در فروردین سال 89، به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط در استان، این طرح در اجرا دچار برورکراسی اداری شده و از دید مسئولان مغفول مانده است.

وی با اشاره به ناخرسندی اعضای انجمن کارآفرینان کفش تبریز از عملکرد هیات رئیسه انجمن مبنی بر تعلل در پیگیری و اجرای طرح نوسازی صنعت چرم و کفش، تصریح کرد: تنها با تدوین طرح 12 بندی نمی‌توان پاسخگوی 40 هزار نفر ارتزاق کننده این صنعت بود.

خادم، خطاب به مسئولان اجرایی و مجمع نمایندگان استان با بیان این‌که به طور متوسط 40 هزار نفر از این صنعت معادل چهار درصد جمعیت شهری تبریز ارتزاق می‌کنند، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح برای شکوفایی صنعت چرم و کفش مستلزم حمایت مسئولین اجرایی است.

وی بیان کرد: نقاط ضعف صنعت کفش تبریز در قالب طرحی 12 بندی، تدوین و مورد تصویب هیات دولت قرار گرفته است؛ عمده مشکل صنعت چرم و کفش، ضعف زیرساخت‌ها از جمله نبود مواد اولیه ارزان، نیروی انسانی ماهر و تجهیز کارگاه‌های تولیدی به ماشین آلات صنعتی پیشرفته است.

رییس انجمن کارآفرینان کفش تبریز با انتقاد از واردات بی‌رویه کفش‌های خارجی به عنوان تهدیدی بر توسعه و پیشرفت صنعت چرم و کفش تبریز، گفت: متاسفانه نمی‌توان ورود این قبیل کالاها را، کالای قاچاق تلقی کرد، چرا که دولت از ورود آنها اطلاع دارد.

عضو شورای راهبردی خوشه صنعتی کفش تبریز با تاکید بر مدیریت واردات، گفت: باید دقت شود کفش‌هایی وارد بازار مصرف شود که از نظر سلامتی مشکلی برای مصرف کننده ایجاد نکند زیرا انجمن کفش آذربایجان شرقی به عنوان انجمن متخصص این صنعت بر این باور است که ریشه بسیاری از بیماری‌های ارتوپدی به کفش‌های بی‌کیفیت برمی‌گردد.

وی با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه این صنعت در کشور و استان، خاطرنشان کرد: تا ایجاد زیرساخت نکنیم نخواهیم توانست از بازار تولید خود مراقبت کنیم؛ اگر زیرساخت‌های این صنعت در کشور تامین شود، نیازی به بستن مرزهای وارداتی نخواهد بود.

خادم، وجود شبکه توزیع سنتی در کشور را از عوامل زمین گیر شدن صنعت کفش تبریز عنوان کرد و افزود: ضعف شبکه توزیع، جفا در حق تولید کننده، توزیع کننده و مصرف کننده است و نیازمند ورود سازمان بازرگانی برای رفع این مشکل است تا مصرف کننده با خیال راحت خرید کند.

وی با بیان این‌که رسانه‌ها باید در ترویج فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی اقدام کنند، گفت: مردم باید بدانند که کالایی تحت عنوان "چرم مصنوعی" در بازار وجود ندارد و باید توجه کنند که فروشندگان با استفاده کردن از این عنوان غلو می‌کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
امید شنبه 30 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:47 ب.ظ http://domains.asalblog.com

سلام وبلاگ خوبی داری
خوش حال می شم از وبلاگم بازدید کنید
به امید موفقیت شما
خدانگهدار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد