مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صادرات یک میلیارد و 500 میلیون دلاری صنعت نساجی

طی سال جاری محقق می شود:
صادرات یک میلیارد و 500 میلیون دلاری صنعت نساجی
نساجی نیوز: مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن وتجارت، از برنامه ریزی برای صادرات یک میلیارد و 500 میلیون دلار انواع منسوجات و محصولات صنایع نساجی در سال جاری خبر داد.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایرنا، مهندس مهدی اسلام پناه افزود: رشد تولیدات این صنعت در داخل کشور منجر به آن شده تا علاوه بر تامین نیاز داخل شاهد صادرات انواع محصولات نساجی به سایر کشورها باشیم.

وی با اشاره به اینکه این صنعت به عنوان چهارمین صادرکننده غیرنفتی کشور محسوب می‌شود، براهمیت هر چه بیشتر ایجاد فضای کسب وکار و رقابتی در این حوزه تاکید کرد.

مهندس اسلام پناه گفت: در حال حاضر جایگاه کشور در زمینه تولید وصادرات انواع محصولات نساجی و پوشاک بهبود پیدا کرده اما تا رسیدن به جایگاه مطلوب باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی میزان صادرات صنعت نساجی را در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون دلار ذکر کرد و گفت: برای داشتن حضوری موثر در بازارهای داخلی و خارجی باید در زمینه کیفی سازی بیشتر کالاها برنامه ریزی بیشتری انجام شود.

وی همچنین با تاکید بر این مطلب که طی سال های اخیر روند تولید، افزایش خوبی داشته، اظهار داشت: براساس آماری که از کالاها و واحدهای منتخب گردآوری شده طی سال گذشته در هیچ کالایی کاهش تولید وجود نداشته بلکه متوسط تولید نیز بالای 55 درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه به موضوع واردات بی رویه کالاها ومحصولات نساجی و پوشاک اشاره کرد و افزود: علی رغم شایستگی های فراوان این صنعت در داخل کشور همچنان با واردات غیرمجاز محصولات نساجی در این بخش مواجه هستیم.

وی تصریح کرد:‌ دیگر صنایع مادر با آسیب هایی که این صنعت از داخل یا خارج از کشور مواجه هست کمتر مواجه اند که این موضوع باید در زمینه های قانون گذاری و تدوین سیاست های کاری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

این مقام مسئول حضور انجمن ها وتشکل های قوی در این صنعت را نقطعه عطفی در پیشبرد اهداف کمی وکیفی برشمرد و گفت: در زمان حاضر 10 هزار واحد صنعتی فعال دراین عرصه مشغول به فعالیت هستند که با حمایت و راهبری این انجمن ها بسیاری از مسائل و موضوعات خود را پیگیری و به انجام می‌رسانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد