مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

دست های خالی صنایع نساجی و غذایی از یارانه و "آمار محرمانه"

بلاتکلیفی یارانه 7700 میلیارد تومانی بخش تولید
دست های خالی صنایع نساجی و غذایی از یارانه و "آمار محرمانه"

خبرگزاری فارس: در حالی دبیران انجمن صنایع نساجی و غذایی از عدم اختصاص یارانه بخش تولید به این دو صنعت خبر می دهند که لازم است مسئولان دولتی به طور شفاف اسامی واحدهای تولیدی استفاده کننده از یارانه 7700 میلیارد تومانی را اعلام کنند.

خبرگزاری فارس: دست های خالی صنایع نساجی و غذایی از یارانه و

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مسئولان دولتی پیش از این اعلام کردند که طی 9 ماه گذشته 7700 میلیارد تومان یارانه در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به واحدهای تولیدی پرداخت شده است. این در حالی است که بسیاری از صنایع از دریافت این یارانه اظهار بی اطلاعی می کنند.


* آمار محرمانه است

در همین رابطه، پیش از این دبیر کل کانون انجمن‌های صنایع غذایی با بیان اینکه میزان یارانه اختصاص یافته به بخش صنعت شفاف نیست، گفته بود: مسئولان وزارت صنایع معتقدند که 3 هزار واحد صنعتی از خط اعتباری انرژی برخوردار شده‌اند ولی ما از هر واحد صنایع غذایی که سؤال می‌کنیم، می‌گوید تسهیلاتی دریافت نکرده است.
ابوالحسن خلیلی پیشتر در یک نشست خبری در پاسخ به سؤال فارس در خصوص برخورداری صنعت غذا از تسهیلات یارانه‌ای با بیان اینکه خط اعتباری انرژی تأثیری در بهبود وضعیت واحدهای صنعتی نخواهد داشت، تصریح کرده بود: این واحدها باید ما‌به‌التفاوت قبض انرژی خود را در مقایسه با دوران پیش از هدفمندی یارانه‌ها به صورت وام با بهره 4 درصد بازپرداخت کنند.
خلیلی با بیان اینکه هیچ کمکی در جهت برخورداری از یارانه‌ها به بخش صنعت نشده است، گفت: قانون هدفمندی یارانه‌ها باید به صورت کامل اجرایی شود و در حالی که قیمت حامل‌های انرژی واقعی می‌شود فروشنده نیز باید در فاکتور خرید مصرف کننده میزان مالیات را درج کند که این اتفاق نمی‌افتد.
وی افزود: ما از وزارت صنعت خواستیم تا آمار مربوط به اعطای خط اعتباری انرژی به واحدهای صنایع غذایی را اعلام کند ولی مسئولان این وزارتخانه اعلام کردند که "آمار محرمانه است."
وی تصریح کرده بود: ما از هر واحدی در مورد دریافت یارانه سؤال می‌کنیم عنوان می‌کنند که تسهیلاتی دریافت نکرده‌اند.

* حتی یک ریال تسهیلات بلاعوض نگرفتیم

علیرضا حائری، دبیر انجمن نساجی نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس با اعلام اینکه قرار بود 30 درصد از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به گروه تولید اختصاص یابد که طبق آمار مسئولان این رقم محقق نشده و در عین حال سهم بخش تولید از این درآمد نیز برای سال جاری با کاهش 10 درصدی به رقم 20 درصد رسیده است، گفت: در همین حال طی 5 ماه اول امسال نیز مبلغ خاصی به عنوان یارانه بخش صنعت پرداخت نشده به جز اعطای برخی وام‌های 150 میلیون تومانی به بنگاه‌های کوچک که در واقع مشکلی از بخش صنعت حل نمی‌کند و واحدهای تولیدی و از جمله واحدهای نساجی نمی‌توانند در بهبود فرآیند تولید خود اقدام مؤثری انجام دهند.
وی گفت: در عین حال، مسئولان بخش صنعت قول‌هایی در مورد اصلاح فرآیندهای تولید و بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای بزرگ داده‌اند که البته هنوز دستورالعمل آن صادر نشده است.
به گفته حائری، در مورد خط اعتباری انرژی نیز تعدادی از واحدها از این تسهیلات استفاده کرده‌اند که البته اثر چندانی در کاهش قیمت تمام شده تولید ندارد و در واقع نه تنها اثر مثبت ندارد بلکه با توجه به اینکه باید کارمزد 4 درصدی برای این تسهیلات پرداخت شود، قیمت تمام شده تولید واحدهای صنعتی را نیز افزایش می‌دهد.
دبیر انجمن نساجی افزود: پیشنهاد کردیم منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به صورت عادلانه و مساوی بین تمام صنایع توزیع شود و در این خصوص منابع این امر را می‌توان بابت پرداخت حق بیمه سهم کارفرما هزینه کرد که البته مسئولان توجهی به این پیشنهاد نکردند. در خصوص پرداخت تسهیلات بلاعوض نیز صنایع حتی یک ریال هم از این تسهیلات برخوردار نشده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد