مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تکذیب طراحی لباس فرم دانشجویی

تکذیب طراحی لباس فرم دانشجویی
نساجی نیوز: مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی وزارت علوم عرضه لباس فرم یا لباس‌های متحدالشکل برای دانشجویان را عملیاتی نمی‌داند.
یه گزارش «نساجی نیوز» به نقل از مهر، علی آدمی در این باره گفت: به آن صورت که مرکز امور اجتماعی وزارت کشور می‌خواهند لباس فرم برای کادر بیمارستانها و سایر نهادها و مراکز در نظر بگیرد، برای دانشگاه‌ها چنین چیزی ممکن نیست چون قضیه دانشگاه‌ها متفاوت از قضیه بیمارستانها و سایر نهادها است.
مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم افزود: وزارت علوم و دانشگاه‌ها در زمینه ضوابط عفاف و حجاب تابع مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند. مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و در این مصوبات، حدود حجاب در دانشگاه‌ها مشخص شده است.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در زمینه عفاف و حجاب نمی‌توانند بیشتر و فراتر از آنچه در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ذکر شده است عمل کنند. یعنی نمی‌توانیم لباس‌های متحدالشکلی را طراحی کنیم و به دانشجویان به عنوان لباس فرم ارائه کنیم.
آدمی یادآور شد: فکر می‌کنم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از مصوباتی که وزارت کشور درباره متحدالشکل کردن لباس‌ها و همسان‌سازی پوشش بکار می‌برد مستثنی هستند چرا که هم دامنه دانشجویی‌مان بالاتر است و هم به لحاظ قشر دانشجو بودن و بحث‌های علمی که در محافل دانشگاهی مطرح است طراحی لباس فرم برای دانشجویان چندان پاسخگو نیست.
بر اساس این گزارش، سرپرست اداره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مرکز امور اجتماعی وزارت کشور پیش از این با اعلام اینکه طراحی لباس فرم مشاغل برای گروه‌های اصلی نظیر گروه‌های کارمندی، کارگری، کادر بیمارستان‌ها، مهمانداران و پرسنل شرکت‌های هواپیمایی، بانک‌ها و دانشجویان صورت می‌گیرد، گفته بود: رایزنی‌های لازم برای تشکیل کمیته لباس مشاغل را با وزارت ارشاد انجام داده‌ایم و دستورالعمل کمیته در حال آماده‌سازی است.

نظرات 1 + ارسال نظر
رضا غفار یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:13 ب.ظ

خدا رو شکر بالاخره فهمیدن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد