مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تامین نیاز بازارهای داخلی و صادرات الیاف پلی استر به خارج از کشو

تامین نیاز بازارهای داخلی و صادرات الیاف پلی استر به خارج از کشور
نساجی نیوز: با بهره برداری از بزرگترین تولید کننده الیاف پلی استر تیپ پنبه ای در دلیجان،‌ کشور در زمینه تامین نوع الیاف پلی استر مورد نیاز بازارهای داخلی و نیز صادرات توانمند خواهد شد.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت صنایع و معادن، مهندس مهدی اسلام پناه افزود: با راه اندازی این واحد عظیم در استان مرکزی که قادر است نوع خاصی از الیاف پلی استر را تولید کند، سالیانه رقمی حدود 100 میلیون دلار صادرات خواهد داشت که قراردادهای اولیه آن با کشورهای ترکیه،‌امارات، و پاکستان امضا شده است.
وی درادامه تصریح کرد: این واحد در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع در ابتدای شهرک صنعتی دلیجان احداث شده است. کل سرمایه مورد نیاز طرح بالغ بر 242 میلیارد ریال است که از این مبلغ 184 میلیارد ریال سرمایه ثابت و 58 میلیارد ریال سرمایه درگردش را تشکیل می دهد.
مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنایع و معادن همچنین با اشاره به میزان اشتغالزایی این طرح صنعتی افزود: این مجموعه برای 300 نفر بطور مستقیم و هزار نفر به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد و پیش بینی می شود این مقدار، با اجرای طرح توسعه به میزان 35 درصد افزایش یابد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: این واحد به عنوان بزرگترین کارخانه تولید الیاف High Tenasity در کشور با هدف تولید روزانه 200 تن الیاف پلی استرhollow & cotton type و Normal solid در استان مرکزی، مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
« اسلام پناه» همچنین با بیان اینکه این واحد صنعتی قادر خواهد بود نوع خاصی از الیاف پلی استر را که در حال حاضر بخش عمده آن از بازارهای خارجی تامین می‌شود تولید کند متذکر شد:‌ در طراحی و اجرای ساختار کلی این مجموعه، امکان افزایش ظرفیت تولید به میزان 100 تن در روز اضافه بر تولید کنونی پیش بینی شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد