مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

راه‌اندازی پارک فناوری مد و لباس

راه‌اندازی پارک فناوری مد و لباس
نساجی نیوز: معاون امور هنری وزارت ارشاد اعلام کرد: در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک فناوری مد و لباس تشکیل می‌شود.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از فارس، حمید شاه آبادی در مراسم روز عفاف و حجاب و رونمایی از نقشه راه کارگروه مد و لباس که امروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه "پوشاک " ارائه کننده فرهنگ و تمدن هر کشور است، اظهار داشت: لباس هر جامعه‌ای نشان‌دهنده ارزش‌های فرهنگی و هویت آن جامعه است.
وی گفت: نقشه راه در حوزه مد و لباس طراحی شده و در این نقشه وظایف هر دستگاه برای رسیدن به چشم انداز مد و لباس تا سال 1404 مشخص شده است؛ با توجه به تشکیل بنیاد ملی مد و لباس، تا پایان سال جاری اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام خواهد شد ضمن اینکه فاز نخست اقدامات اجرایی در این حوزه را انجام داده‌ایم که از این بین می‌توان به تشکیل پارک فناوری مد و لباس اشاره کرد؛ امسال چرخه تولید پوشاک ایرانی پر رونق خواهد شد.
شاه‌آبادی به سالروز حادثه مسجد گوهرشاد اشاره کرد و ادامه داد: مردم ایران در مقابل فرهنگ غربی رضاخان یعنی کشف حجاب ساکت ننشستند و برای از بین بردن نمادهای غربی تلاش‌های زیادی را انجام دادند.
وی با بیان اینکه دنیای غرب با گرفتن حجاب از زن چیز دیگری به او نداده است، اظهار داشت: یک زن زمانی کرامت انسانی پیدا می‌کند که حجاب داشته باشد البته رعایت حجاب تنها مختص زنان نیست بلکه مردان را نیز شامل می‌شود؛ در تمامی آیاتی که در سوره نور به حجاب زنان پرداخته شده به حفظ و نگهداری نگاه در مردان نیز توصیه شده است.
معاون وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب اصل بنیادین دین است، گفت: حجاب نماد یک جامعه مسلمان است و یک پرچم تلقی می‌شود زمانی وارد یک جامعه می شویم که اطلاعی از فرهنگ و ارزش‌های آن نداریم می‌توانیم از پوشش زنان با نوع تفکر آنها آشنا شویم.
وی ادامه داد: امام‌خمینی (ره) تنها کسی بود که توانست حجاب را به کشور برگرداند، این در حالی است که مقام معظم رهبری نیز در سخنانی فرمودند: کسی جز امام نمی‌توانست حجاب را به این مردم بازگرداند و این نشان از شجاعت و اندیشه بلندی است که ایشان داشتند.
شاه آبادی افزود: در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف کانون خانواده باید به عنوان معیار و مبنا قرار گیرد و ما نیز از تمام دستگاه‌ها خواسته‌ایم بر نهاد خانواده تمرکز لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه متولی مد و لباس وزارت ارشاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر وزارت ارشاد از سال 85 تا 88 برای اجرایی شدن به اقدامات زیربنایی پرداخت و در سال 89 اقدامات اجرایی خود را به رغم نبود بودجه مصوب نیز آغاز کرد؛ برگزاری نمایشگاه پوشش بانوان در فرهنگسرای نیاوران و عرضه و توزیع محصولات اسلامی در سالن حجاب از جمله اقدامات انجام شده این وزارتخانه در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به شمار می‌رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد