مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

سرمایه‌گذار خارجی مشکل نساجی را حل می‌کند؟

برای احیای نساجی مازندران سرمایه‌گذار خارجی  دعوت به همکاری شده که به بازارهای جهانی متصل است و دستش در بحث صادرات بسیار باز است. اینها معیارهایی است که می‌تواند ما را از هم اکنون به موفقیت این سرمایه‌گذار و پیشرفت نساجی در استان مازندران امیدوار کند.

 
اکبری تالارپشتی، نماینده قائم شهر در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت کنونی کارخانه نساجی مازندران با بیان مطلب بالا گفت: فضای کارخانه آماده شده و سرمایه‌گذار در حال سفارش و وارد کردن ماشین آلات مورد نیاز است.  ماشین آلات دوخت خریداری شده و آموزش‌های این بخش تا دو هفته آینده آغاز خواهد شد.
 
وی درباره رشد صنعت در مازندران نیز اظهار داشت: محرومیت صنعت در مازندران به دلیل ظرفیتهای بالای کشاورزی در استان بوده است. اما متأسفانه در کنار این محرومیت، حتی در زمینه صنایع تبدیلی که مربوط به کشاورزی است هم حرکت جدی صورت نگرفت.

 تالارپشتی درباره شهرک های صنعتی مازندران گفت: شهرک‌های صنعتی با تمام ظرفیت فعالیت و تولید نمی کنند. به جرئت می‌توان گفت بسیاری از کارخانه‌های استان تنها از 20 تا 30 درصد ظرفیتشان بهره می‌برند که اگر تولید آنها با ظرفیت کامل صورت بگیرد، می‌تواند تحولی در استان ایجاد کند.
وی درباه  دلایل عدم تولید با ظرفیت حداکثری کارخانه‌ها گفت: این موضوع دلایل متعددی دارد که از آن جمله میتوان به غنی نبودن بنیه مالی سرمایه‌گذاران اشاره کرد. برای احداث کارخانه در این شهرک‌ها گاه اشخاصی می‌آیند که از بنیه مالی مطلوب صنعت برخوردار نیستند و بیشتر زمان آنها در بانکها برای دریافت وام میگذرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به راه‌کارهای کاهش این مسائل اشاره و تصریح کرد: یکی از مهمترین راهکارها ایجاد بستر مناسب برای ورود سرمایه‌گذار خارجی است. 
 
وی درباره تصویب موادی در برنامه پنجم برای سهولت در سرمایه‌گذاری ها اظهار داشت: ماده 68 مکرر 7  اتاق بازرگانی صنایع و معادن را وارد می‌کند تا روی مشوق‌ها کار کنند و موانع سرمایه‌گذاری و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد را مرتفع سازد.  همچنین در ماده 68 مکرر 6 هم راهکارهایی برای تشکیل شورای مشورتی در اتاق بازرگانی ارائه شده است. در این شورای مشورتی 10 وزیر و معاون رئیس‌جمهور، دو نماینده از قوه قضائیه، دو نماینده از قوه مقننه، شهردار تهران و گروهی دیگر عضو هستند.
 
وی افزود: در ماده 68 مکرر10 در بند 5 هم این مجوز صادر شده که شرکتهای بخش خصوصی بتوانند در عرصه بین‌المللی وارد شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد