مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

افزایش قاچاق پوشاک به کشور

افزایش قاچاق پوشاک به کشور
نساجی نیوز: کشیدن دیوارهای تعرفه‌ای بلند، موجب شده تا امروزه تولیدکنندگان پوشاک به دلیل افزایش قاچاق، زیان‌های بسیاری را متحمل شوند و این در حالی است که اگر برای واردات پوشاک تعرفه‌های منطقه‌ای تعیین می‌شد، قطعا می‌توانستیم مدیریت واردات این نوع کالا را به عهده بگیریم.
به گزارش«نساجی نیوز» به نقل از جهان صنعت، مسئولان برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، اقدام به تعیین تعرفه‌های بسیار بالا برای واردات پوشاک به کشور کردند، ولی نه تنها منجر حمایت از تولید داخل نشد، بلکه زمینه افزایش قاچاق پوشاک به کشور را فراهم کرد.
ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه کشوری پوشاک با اعلام این مطلب اظهار داشت: کشیدن دیوارهای تعرفه‌ای بلند، موجب شده تا امروزه تولیدکنندگان پوشاک به دلیل افزایش قاچاق زیان‌های بسیاری را متحمل شوند و این در حالی است که اگر برای واردات پوشاک تعرفه‌های منطقه‌ای تعیین می‌شد، قطعا می‌توانستیم مدیریت واردات این نوع کالا را به عهده بگیریم.
رئیس اتحادیه پوشاک ادامه داد: متأسفانه، افزایش قاچاق پوشاک به کشور نه تنها زمینه عدم دستیابی دولت به حقوق خود را فراهم آورده است، بلکه موجب شده تا این پدیده به لحاظ فرهنگی نیز آثار سویی را به جامعه تحمیل کند.
شیرازی تصریح کرد: اقتصاد امروز دنیا، اقتصادی کاملا آزاد است. به همین علت ما نیز باید مانند سایر کشورها، دروازه‌های خود را به روی اقتصاد کشورها باز بگذاریم، اما نباید تنها واردکننده محصولات از سایر کشورها باشیم. بلکه لازم است تولیدات ما به لحاظ کیفی در حدی باشد که بتوانیم در بازارهای جهانی کالاهای خود را با قدرت رقابت‌پذیری بالا ارایه دهیم.
این فعال صنفی درباره اینکه آیا اتحادیه کشوری پوشاک درصدد راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این بخش است یا خیر، گفت: امروزه شاهد تشکیل واحدهای صنفی کوچک هستیم که این واحدها نمی‌توانند به اقتصاد ما کمک کنند و صرفا به افزایش تراکم شده‌اند؛ بنابراین، لازم است همه واحدهای صنفی دارای برند را در یک محل متمرکز کرده و تبدیل به فروشگاه زنجیره‌ای کنیم.
شیرازی در پایان یادآور شد: قطعا تشکیل فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای برند یک امر الزامی است و واحدهای صنفی کوچک اگر درصدد تجمیع نباشند، در آینده‌ای نه چندان دور متضرر خواهند شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد