مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صادرات 420 میلیون دلار محصولات صنایع نساجی و پوشاک

 
صادرات 420 میلیون دلار محصولات صنایع نساجی و پوشاک


عمده بازارهای هدف صادراتی ایران در حوزه صنایع نساجی و پوشاک کشورهایی نظیر، عراق، افغانستان، آسیای میانه و پس از آن برخی از کشورهای شرق آسیا هستند.

ایلنا: صادرات صنایع نساجی و پوشاک به عنوان سومین کالاهای صادرات غیرنفتی کشور در 9 ماه سال جاری به رقم 420 میلیون دلار رسید.
مهدی یکتا، دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع نساجی و پوشاک، با اشاره به این‌که صنایع نساجی و پوشاک سومین رتبه صادرات غیرنفتی کشور در سال‌های اخیر را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: براساس آمار موجود در 9 ماه سال جاری بالغ بر 420 میلیون دلار محصولات نساجی، پوشاک و انواع کفپوش‌ها به خارج از کشور صادر شده است.
وی گفت: از کل صادرات صورت گرفته حدود 151 میلیون دلار مربوط به نخ و پارچه، 71 میلیون دلار پوشاک و 154 میلیون دلار نیز مربوطه به صادرات فرش و انواع کفپوش‌ها بوده است.
به گفته یکتا، میزان صادرات مربوط به چرم و کیف و کفش نیز در برخی موارد جزو این آمار گنجانده می‌شود که رقم ذکر شده برای کل صادرات نساجی، بدون لحاظ ارزش صادرات صورت گرفته در حوزه‌های مذکور اعلام شد.
وی عمده بازارهای هدف صادراتی ایران در حوزه صنایع نساجی و پوشاک را کشورهایی نظیر، عراق، افغانستان، آسیای میانه و پس از آن برخی از کشورهای شرق آسیا عنوان کرد.
یکتا ضمن تاکید بر ارزش افزوده بالای صادرات در این حوزه، مطرح کرد: ارزش صادرات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل با مقداری کاهش روبرو بوده که دلیل عمده آن بحران اقتصادی جهان است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد