مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

ثبت نام 45 هزار واحد صنعتی برای دریافت بسته‌های حمایتی دولت

رئیس انجمن صنایع نساجی ایران در کاشان، خبر داد:
ثبت نام 45 هزار واحد صنعتی برای دریافت بسته‌های حمایتی دولت
نساجی نیوز: رئیس انجمن صنایع نساجی ایران، گفت: از 80 هزار واحد صنعتی فعال تحت پوشش وزارت صنایع در سطح کشور 45 هزار واحد صنعتی برای دریافت بسته‌های حمایتی از دولت ثبت نام کرده‌اند.
به گزارش«نساجی نیوز» به نقل از ایسنا، محمد مروج امروز (یکشنبه) در نشست مدیران شرکت‌های تکمیل فرش ماشینی کاشان در اداره صنایع و معادن این شهرستان، گفت: با اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها وزارت صنایع در برخی از موارد پیش بینی کمک‌های بلاعوض را برای شرکت‌ها کرده است.
وی با اشاره به پیش بینی بسته‌های حمایتی وزارت صنایع از شرکت‌های تاثیرپذیر در اجرای قانون هدفمند شدن یارانه‌ها افزود: شرکت‌هایی که ثبت نام کرده‌اند ما به التفاوت قیمت‌های حامل‌های انرژی را از طریق وام دریافت خواهند کرد و پس از گذشته یک سال اقساط وام‌های دریافتی را با سه درصد سود پرداخت خواهند کرد.
وی بیان داشت: ارائه بسته‌های حمایتی دولت به شرکت های تاثیرپذیر از اجرای قانون طرح هدفمند شدن برای تحمل پذیر شدن شوک اولیه اجرای طرح است.
رئیس انجمن صنایع نساجی ایران تنها راهکار گذر از مرحله اول اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها در کشور را افزایش تولید، بهره وری و بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای صنعتی دانست.
مروج تصریح کرد: تمام تلاش و هم و غم انجمن نساجی ایران در مرحله نخست اجرای قانون طرح هدفمند شدن یارانه‌ها حتی الامکان جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و خدمات زیر مجموعه وابسته به شرکت‌های فرش ماشینی است.
وی بیان داشت: اگر قرارباشد با افزایش قیمت حامل‌های انرژی قیمت کالا و خدمات در بخش فرش ماشینی ثابت باقی بماند برای جبران افزایش قیمت‌ها تنها راه چاره افزایش بهره وری و صرفه جویی در تمامی بخش‌ها است.
مروج در ادامه کمبود مواد اولیه را یکی از مشکلات صنایع نساجی ایران دانست و گفت: در سال 53 تولید پنبه کشور 238 هزارتن بوده است که از این میزان 80 درصد در بازارداخلی و مابقی آن به عنوان طلای سفید ایران به خارج از کشور صادر می‌شده، اما پنبه تولیدی سال گذشته تنها 180 هزارتن بود.
وی یکی از عمده دلایل کاهش تولید پنبه نسبت به سال 53 را کوچک شدن زمین‌های پنبه کاران دانست.
رئیس انجمن صنایع نساجی ایران میزان مصرف مورد نیاز سالیانه ریسندگی‌های کشور را 340 هزار تن اعلام کرد و افزود: مابه التفاوت کمبود پنبه از کشور ازبکستان وارد می‌شد که در حال حاضر این واردات متوقف شده است.
هم چنین رئیس اداره صنایع و معادن شهرستان کاشان نیز در ادامه این جلسه اجرای بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای صنعتی را برای گذر از مرحله نخست اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها حائز اهمیت دانست و از مدیران شرکت‌های تکمیل فرش ماشینی خواست در صورت افزایش بیش از 30 درصدی قیمت‌ها آنالیزدقیق آن را به اداره صنایع و معادن کاشان منعکس کنند.
مجید برازنده با اشاره به مشهود بودن تبعات اجرای قانون هدفمند شدن یارانه‌ها در صنعت از مدیران شرکت‌های تکمیل فرش ماشینی خواست تصمیم گیری برای افزایش قیمت‌ها به صورت متمرکز انجام می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد