مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پوشاک؛ رتبه اول قاچاق به کشور

پوشاک؛ رتبه اول قاچاق به کشور
نساجی نیوز: بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، در میان خیل انبوه کالاهایی که از مبادی غیررسمی و غیرقانونی به کشور وارد می شوند، پوشاک بالاترین حجم واردات را داشته و جایگاه نخست قاچاق کالا به کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «نساجی نیوز»، پوشاک، لوازم صوتی تصویری، لوازم خانگی، لوام آرایشی و سیگار بیشترین کالاهایی است که در طول سال گذشته به کشور قاچاق شده اند.
قاچاق یکی از مسائل روز کشور است که به تعبیر صاحبنظران اقتصادی مشکلات بسیاری را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایجاد کرده است.
بر اساس آمارهای منتشر شده بیشترین کالاها و به ویژه پوشاک و البسه قاچاق از استان های جنوبی و غربی وارد کشور می‌شود.
بیشتر پوشاک قاچاق شده به کشور نیز چینی هستند که پس از دپو شدن در کشورهای اطراف به دلیل مرزمشترک طولانی از سمت استان های جنوبی و غربی وارد کشور می‌شوند.
برخی از کارشناسان اقتصادی علت افزایش قاچاق پوشاک در سال های اخیر را بالابودن تعرفه واردات این کالا عنوان می کنند.
به اعتقاد کارشناسان، واردات چمدانی و بیرویه پوشاک بی کیفیت اگرچه توانسته به دلیل پایین بودن قیمت در مقایسه با تولیدات داخلی برای خود بازاری دست و پا کند، اما بازار تولیدکنندگان ایرانی را از رونق انداخته است.
کارشناسان بر این باورند که اگر دولت برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی جلوی قاچاق پوشاک و البسه بی کیفیت چینی را بگیرد، تولیدکننده داخلی حتی با وجود کاهش تعرفه وادرات هم می تواند در بازار رقابتی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.
چندی پیش یک مسوول در گمرک کشور علت افزایش قاچاق پوشاک را بالابودن تعرفه آن عنوان کرد.
نقدی، مدیرکل حقوقی گمرک کشور در گفتگو با ایسنا، در مورد افزایش قاچاق در بخش پوشاک اظهار کرد: دلیل این امر بالابودن تعرفه واردات و سودآوری بالایی است که قاچاق پوشاک در بردارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد