مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

برندهای ایرانی پوشاک به پای چینی ها و تولیدکنندگان زیرپله ای می

برندهای ایرانی پوشاک به پای چینی ها و تولیدکنندگان زیرپله ای می سوزند
نساجی نیوز: در حالیکه طی سالهای اخیر واردات و قاچاق لجام گسیخته پوشاک، بازار داخلی را تحت تاثیر قرار داده، اکنون شرایط به گونه ای است که برندهای معتبر داخلی با انواع پوشاک خارجی بی کیفیت و یا تولیدکنندگان داخلی زیرپله ای و بی نام و نشان مقایسه می شوند.

به گزارش «نساجی نیوز»، همین امر باعث شده تا اعتماد مصرف کنندگان داخلی به محصولات داخلی کمرنگ شده و هم اکنون شاهد جولان انواع پوشاک خارجی بی کیفیت در بازار داخلی باشیم. در چنین شرایطی خطرات بزرگی صنعت پوشاک کشور را تهدید می کند، که از آن جمله می توان به تعدیل نیرو و کاهش اشتغال در این در این صنعت اشاره کرد.
مهدی اسلام پناه مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و چرم وزارت صنایع و معادن در جریان بازدید از خط تولید شرکت گراد با اشاره رویکردهای وزارت صنایع و معادن در حمایت از تولید خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه های گسترده ای برای حمایت از صنعت پوشاک تدوین شده تا به دنبال آن زمینه رشد و توسعه این صنعت در جهت ایجاد اشتغال فراهم شود.
وی با بیان اینکه نگاه ما در این بخش متفاوت با گذشته خواهد بود افزود: اگر در آنده نتوانیم در مسیر رشد و ارتقای این صنعت حرکت کنیم، نمی توانیم با بازاهای جهانی و به ویژه کالاهای چینی رقابت کنیم.
وی ادامه داد: ایجاد برند در صنعت پوشاک هزینه های بالایی در بردارد و اگر در این اتفاق رخ دهد رقابت پذیری در این صنعت افزایش خواهد یافت و در عین حال ارزش افزوده بسیار بالایی در کشور ایجاد خواهد شد.
اسلام پناه افزود: برای تحقق این هدف باید ابتدا فضای رقابتی در بازار پوشاک کشور ایجاد و سپس زمینه کاهش قیمت تمام شده تولید داخلی فراهم شود، تا براساس آن تولیدکنندگان داخلی بتوانند خود را با شرایط بازار تطبیق دهند.
در همین حال محمود نبوی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات نساجی و پوشاک کشور در این بازدید گفت: در حال حاضر به دلیل افزایش بی رویه واردات پوشاک بی کیفیت نوعی رکود در این صنعت حاکم شده و این درحالی است که تولیدکنندگان با چالش های دیگری همچون مالیات، بیمه کارگر و سایر هزینه ها روبرو هستند.
وی با بیان اینکه برندسازی حلقه مفقوده صنعت پوشاک کشور است، افزود: در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان زیرپله ای کشور بدون پرداخت عوارض و مالیات و بدون هیچ گونه نظارتی فعالیت می کنند و حتی در بسیاری از موارد مشاهده شده است که از برق غیرقانونی هم استفاده می کنند.
وی ادامه داد: این موضوع باعث شده قیمت نهایی محصولات آنها به شدت کاهش یافته و در طرف مقابل تولیدکنندگان دارای برند باید تاوان سنگینی را بابت نام و نشان خود و محصولات با کیفیت خود پرداخت کنند.
نبوی با بیان اینکه در صورت توجه به صنعت پوشاک ارزش افزوده بسیار بالایی در کشور ایجاد می شود، افزود: باید سازوکارهایی فراهم شود تا این صنعت مهم کشور ساماندهی شود و زمینه وارد شدن آسیب های بیشتر به صنعت کشور فراهم نشود.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات نساجی و پوشاک کشور ادامه داد: واردات کالاهای چینی بزرگترین تهدید این صنعت به شمار می رود و حتی واردکنندگان اینگونه اظهار می کنند که محموله های آنها زودتر از خودشان به کشور می رسد، در حالیکه بعید است از مبادی رسمی با این سرعت کار انجام شود، بنابراین شکی نیست که بسیاری از این کالاها از طریق مبادی غیر رسمی وارد کشور می شود.
در همین حال محسن اصفهانیان عضو هیات مدیره اتحادیه اظهار داشت: شرایط برای تولیدکننده داخلی روز به روز دشوارتر می شود و به راحتی به تولیدکننده داخلی پیشنهاد می کنند تولید را متوقف و با برند داخلی از چین کالا وارد کند.
مدیرعامل گراد افزود: در حالی که تولیدکننده با هزینه های سرسام آور تولید و افزایش قیمت تمام شده تولید مواجه است، متهم به گرانفروشی می شود و باید جرایم سنگینی را پرداخت کند، حال آنکه برندهای خارجی به راحتی در داخل کشور شعبه می زندد و تولیدات خود را با قیمت های سرسام آوری عرضه می کنند.
وی با بیان اینکه برندهای خارجی بدون هیچگونه نظارت و محدودیتی محصولات خود را با قیمت های گزاف عرضه می کنند افزود:این در حالی است که برندهای معتبر داخلی هزینه های گزافی را صرف کیفیت تولید و برند سازی می کنند.
وی با بیان اینکه هدفگذاری برندهای داخلی رقابت با برندهای درجه اول دنیا است افزود: نهادهایی مانند سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت برندهای داخلی را با تولیدکنندگان زیرپله ای و کالاهای وارداتی مقایسه می کنند و این در حالی است آنها به هیچ وجه مالیات، عوارض و بیمه کارگران را پرداخت نمی کنند و هزینه برندسازی ندارند.
وی با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان این سازمان ها برای بررسی این موضوعات دانش کافی ندارند، افزود: در چنین شرایطی تولیدکننده نمی تواند به دنبال کیفیت برود و در این بین تولیدکنندگان زیرپله ای بدون هیچگونه مجوزی، فرصت مناسبی برای ادامه فعالیت های غیرقانونی خود پیدا می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد